- mån 21 maj 2012, 22:29
Måste bara slänga in en sak. Har en Atos, en 2000, med 15000 mil på mätaren. Den har funnits i familjen sen i princip ny, inga större problem. Den tuffar på år efter år. Bytt bromsrör, servopump och däck. I övrigt endast normal service. Den köptes för 63000:-, det är billiga mil! Jag köpte den av föräldrarna efter den varit i lite närkontakt med en stadsbuss, vilket den överlevde med en liten bula, för 3000:-. Perfekt som andrabil, men inte så mkt som familjebil. Den är väldigt trång med två bakåtvända stolar bak :roll:
Hyundai har jag fullt förtroende för när det gäller driftsäkerhet.
Toyota Avensis har jag haft och den var också bra, irriterande småryckningar och nya xenonstrålkastare behövdes. Men annars ok. Vw passat har jag lite sämre erfarenheter av. Ford Mondeo, skitbra bil att köra med lite strul med bakbromsarna, annars inga problem, trots 12000 mil. Dagen den byttes in sprack termostathuset, men det var kvickt bytt.
Skoda Fabia hade jag en i ett år, en helt ny bil och naturligtvis inget att klaga över.
Saab, nja. Sköna bilar men dom jag haft har strulat.
Ska bli intressant med Volvon... Kollegan hämtade ut en likadan, 3 dagar innan första verkstadsbesöket, en veckas felsökning och det visade sig vara en jordkabel på generatorn som inte satt fast.
Hyundai har jag fullt förtroende för när det gäller driftsäkerhet.
Toyota Avensis har jag haft och den var också bra, irriterande småryckningar och nya xenonstrålkastare behövdes. Men annars ok. Vw passat har jag lite sämre erfarenheter av. Ford Mondeo, skitbra bil att köra med lite strul med bakbromsarna, annars inga problem, trots 12000 mil. Dagen den byttes in sprack termostathuset, men det var kvickt bytt.
Skoda Fabia hade jag en i ett år, en helt ny bil och naturligtvis inget att klaga över.
Saab, nja. Sköna bilar men dom jag haft har strulat.
Ska bli intressant med Volvon... Kollegan hämtade ut en likadan, 3 dagar innan första verkstadsbesöket, en veckas felsökning och det visade sig vara en jordkabel på generatorn som inte satt fast.