Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av pergrein
#634468
moffe skrev:jag tror längden var 200mm. Men är inte 100% säker.
Tack för d...

Mvh
Per
Användarvisningsbild
av Guru
#634497
hållundan skrev:
Guru skrev:
moffe skrev:Att draget inte monteras i Fabrik, har du så rätt i. Vilket är lite skumt varför de inte skulle göra det. Anyways...
Skulle kunna förklara det inte görs men orkar inte skriva så långt... :D
Räcker väl med att skriva banans längd -> antal operationer -> tid -> tid är pengar. Typ. :)
Typ. Och att väldigt få procent av alla byggda Volvobilar har drag --> ineffektiv process balanseringsmässigt. Dessutom 50k styck i admin.kost per artikelnummer. Ex. stötfångare: drag, delbart drag, R-design, enkel pipa, dubbla pipor, PDC. Blir ganska många olika kombinationer som dessutom ska finnas i ALLA färger! Tänk då detta upplägg på ALLA biltyper då ingen har samma bakre stötfångare som någon annan. Utan att räkna på det kan man konstatera att det blir dyrt! Enklare/billigare att låta meken hos ÅF skära ut för draget i befintlig stötfångare istället...
OT De Luxe!

Snyggt med R-Design bakdel! Helt rätt då std känns väl slätstruken och designpaketet med fyrkantiga utblås inte passar allas smak. Tycker gott att man kan ha den bakdelen utan hela R-Design kittet, speciellt på svart bil då det smälter in så bra. Sticker ut hakan och tycker det är värre med alla som byter dimljussarg, grill och backspegelkåpa på std V70II och kallar den R-Design. Visst är det R-Design detaljer men det räcker väl inte för att kalla den R-Design? Inser att jag härmed häller bensin på öppen låga men va fan... :mrgreen:
Användarvisningsbild
av hållundan
#634504
Guru skrev:
hållundan skrev:
Guru skrev: Skulle kunna förklara det inte görs men orkar inte skriva så långt... :D
Räcker väl med att skriva banans längd -> antal operationer -> tid -> tid är pengar. Typ. :)
Typ. Och att väldigt få procent av alla byggda Volvobilar har drag --> ineffektiv process balanseringsmässigt. Dessutom 50k styck i admin.kost per artikelnummer. Ex. stötfångare: drag, delbart drag, R-design, enkel pipa, dubbla pipor, PDC. Blir ganska många olika kombinationer som dessutom ska finnas i ALLA färger! Tänk då detta upplägg på ALLA biltyper då ingen har samma bakre stötfångare som någon annan. Utan att räkna på det kan man konstatera att det blir dyrt! Enklare/billigare att låta meken hos ÅF skära ut för draget i befintlig stötfångare istället...
OT De Luxe!

Snyggt med R-Design bakdel! Helt rätt då std känns väl slätstruken och designpaketet med fyrkantiga utblås inte passar allas smak. Tycker gott att man kan ha den bakdelen utan hela R-Design kittet, speciellt på svart bil då det smälter in så bra. Sticker ut hakan och tycker det är värre med alla som byter dimljussarg, grill och backspegelkåpa på std V70II och kallar den R-Design. Visst är det R-Design detaljer men det räcker väl inte för att kalla den R-Design? Inser att jag härmed häller bensin på öppen låga men va fan... :mrgreen:
Haha, nu fick du svara långt iallafall. Men exakt, that's why. :) Tid, kost, variantflora och bök. Kort sagt.

En suv till som är värdelös inget k[…]

D4 VEA dricker olja

Okej, så jag kör på vanlig olja d[…]

Sportkatt, motorlampa lyser?

Använd rätt sorts katalysator.

Kroken bryggar över deformationszonen. Det &a[…]