Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Ticken
Kanonsnyggt! Och bra fälgval om jag får säga det själv :wink: Har ju köpt likadana till min bil. Förslag: Volvocentrum-kåpor istället för dom svarta?

/Ticken
Däcken går fritt bak, fram tar det i ytterst lite vid max rattutslag ..
Funderar på om det inte finns något "billigare" alternativ till att sänka bilen , Sänkning är bara aktuell fram, (nivåreglering bak)..
Ställbara får man ge ca 4000 kr för ett par till fram ?
Får se , just nu känns det inte aktuellt att lägga 4000 kr på sänkning fram, så billigare men ändå bra grejer för sänkning fram sökes!! :)

Volvocentrum kåpa står på inköpslistan, letar efter sådana, hittar på V-parts för 83 kr per st.
Är väl rätt vettigt pris ?
//Tusse92
Sänkfjädrarna som sänker 60mm fram och 40mm bak skulle kunna funka. Skapligt pris får man väl säga...
Men med sänkning så innebär det också mer slitning på hjullager osv då det blir annan "vinkel" på hjulen och påfrestning på bilen.
Men hade jag inte haft nivåreglering bak på min så hade jag köpt detta!!
Får ta och forska i hur det blir med nivåregleringen om man sätter ditt andra fjädrar bak, Stötdämparna från nivåreglering sitter ju på bak med och anpassade fjädrar till detta.. Får klura lite ..
Är ju dessa som gäller i så fall:
http://stylabilen.nu/sankningssatser/sa ... 0-60-40mm/

Såg även det fanns sänkfjädrar till enbart fram som sänker antingen 60mm eller 40mm.
För 500 kr paret antar jag dom menar ?
500 kr för sänkfjädrar till fram är ju verkligen överkomligt om dom menar för ett par?
Eller menar dom per st till fram?
http://butiken.chassit.se/katalog.asp?r ... O%20110088
Dimljus kom på posten häromdagen från "Nexus" här på forumet!
Många plus i kanten till dig !! Fick det även gratis, bara tacka och bocka (W)
Såna som du finns det inte många av!! :D :-)-)
Användarvisningsbild
av Nexus
har då inte märkt något ökat slitage på framvagns delar på mina bilar som varit sänkta. Lossar man länkarmarna och drar åt de i rätt läge så spar man på bussningarna i de. Kör man anpassade dämpare till fjädrarna så tror jag bilen uppför sig trevligare köra med. Nya sänkfjädrar tar ganska fort död på beg dämpare som får ett nytt läge jobba i.

Koppla nya kablarna i dosan som dom gamla sitter

Tjosan! Gammal tråd med aktuellt problem. […]

Ja, elbil är inte för alla. Vissa ser […]

nä, det är fortfarande arbetare kvar d&a[…]