Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej!

Nu har jag tittat på bilen. Hade av båda framhjulen, drog å slet i allt men ingenting. Inte glapp någonstans, konstigt.
Vet inte vad jag ska göra nu, får vänta tills jag ska in å besiktiga den. Om inte då så får det bli en felsök på en volvo verkstad.

Tacksam för alla förslag.
SubMarine skrev:Lagren på dessa bilar brukar inte glappa när de blir dåliga utan bara föra massa oljud.

Hej. okej!

Men på vilken sida ska jag byta hjullager isåfall?

Låter om jag svänger vänster, är det höger sida då eller?
v70Hjälp skrev:
SubMarine skrev:Lagren på dessa bilar brukar inte glappa när de blir dåliga utan bara föra massa oljud.

Hej. okej!

Men på vilken sida ska jag byta hjullager isåfall?

Låter om jag svänger vänster, är det höger sida då eller?
Ja du får högst belastning på lagret som sitter på motsatt sida du svänger åt. Så om det låter när du svänger vänster så är det troligast att lagret på höger sidan är dåligt. För att ytterligare försäkra dig om att det är lagret som är dåligt så kan du hissa höger framhjul, lägga handen på fjädern och sedan snurra på hjulet. Om du känner vibrationer i fjädern så är lagret dåligt.
Jag ska köpa 2 hjulnav på Biltema. Och byta själv. Det ska tydligen gå på under 1 timma per sida. Till detta köper jag gängsäkring. Hoppas det ordnar sig för min del. Annars kommer Vojje skratta ;-)
Användarvisningsbild
av Vojje
kamilenski skrev:Jag ska köpa 2 hjulnav på Biltema. Och byta själv. Det ska tydligen gå på under 1 timma per sida. Till detta köper jag gängsäkring. Hoppas det ordnar sig för min del. Annars kommer Vojje skratta ;-)
Just det :lol:
Hej.

Nu har besiktat bilen å inte sa dom något om oljudet som jag har i vänster fram...
Då är det väl bara en felsök som gäller, inte vet jag vad jag ska göra nu!

Märkligt tycker jag.

Är det inte någon som vet vad jag ska göra nu?!
Bara en fråga.

Hej hej
Användarvisningsbild
av js1
Jag tycker du fått rätt mycket råd och tips, till och med vilket lager det sannolikt är. Det blir nog till att börja byta grejer eller lämna till verkstad.
Stängning av 3G och 2G. VOC?

Ja, vi förlängde VoC till januari 2027 h[…]

ingen expert, men sitter det inte elekroniska […]

Ökendålig funktion. På min BMW ka[…]

Hög tomgång

2-3-2 tyder ofta på tjyvluft 2-3-2 = Lam[…]