Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

.

På måndag är de verkstadsbesök nummer 3 i ordningen för garantiåtgärd.[/quote][/quote][/quote]

Är du pensionerad (syftar på 3:e besöket).[/quote]

Nejdå, får lämna in bilen på väg till jobbet som ligger bara 5 minuters promenad därifrån å hämta ut skiten när man slutat men
de blir nog inget besök på månda, lite WD40 smörj fick tyst på fjädern, iallafall för en stund så Jag f¨år väl ut å prova å se om de håller
Idag var det dag för min fjäder att gå av, DRIVe 2011 med 6000 mil på mätaren. Skulle koppla ur för att starta bilen och då small det bara till i pedalen. Kopplingen fungerar som den ska men pedalen går mycket lättare än vanligt.
Timingen var iofs ganska bra eftersom bilen ska in på 6000-milaservice på måndag, verkstaden får kika på det då.

Här är en bild på fjädern, är det samma som gått av för Er?
Bild
Peanuts skrev:Idag var det dag för min fjäder att gå av, DRIVe 2011 med 6000 mil på mätaren. Skulle koppla ur för att starta bilen och då small det bara till i pedalen. Kopplingen fungerar som den ska men pedalen går mycket lättare än vanligt.
Timingen var iofs ganska bra eftersom bilen ska in på 6000-milaservice på måndag, verkstaden får kika på det då.

Bild
Min fjäder gick av efter 5500 mil och bytes på garantin, det är ett vanligt fel enligt min personliga mekaniker.
Den nya började gnälla efter ett tag när man frikopplade, det lät som på en gammal Ascona eller Rekord från 70-talet.
Det löste jag genom att spruta upp lite kedjespray i kopplingslänkaget.
Degdala skrev:
Peanuts skrev:Idag var det dag för min fjäder att gå av, DRIVe 2011 med 6000 mil på mätaren. Skulle koppla ur för att starta bilen och då small det bara till i pedalen. Kopplingen fungerar som den ska men pedalen går mycket lättare än vanligt.

Bild
Min fjäder gick av efter 5500 mil och bytes på garantin, det är ett vanligt fel enligt min personliga mekaniker.
Den nya började gnälla efter ett tag när man frikopplade, det lät som på en gammal Ascona eller Rekord från 70-talet.
Det löste jag genom att spruta upp lite kedjespray i kopplingslänkaget.
Yes precis så gick min fjäder också av!
Väl tyst på eländet med eget smörjande (som klåparn till mekaniker såklart glömde) som skrivet i tidgare inlägg å allt va frid å fröjd började såklart ac´n föra väsen igen (nyss bytt kompressor pga oljud).
Återkommande värmeproblem

Blockerat kupévärmar element före[…]

Turbomätare 940

Slangen går väl från insuget. Bar[…]

Powershift låda med problem!

Tjena grabbar och flickor! Har lite knas med min P[…]

Felparkering...

Eh va?! TS har ju exempelvis förlorat b&arin[…]