Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

apersson850 skrev:Numera går det att stänga soltaket också med fjärrkontrollen. Öppna med, för den delen, samtidigt med rutorna.
Ve du från vilken års och bilmodell som det fungerar år båda hållen?

Jag hade fel förut vad det gällde min xc60 från 09, den stänger soltaket med fjärren, men den öppnar det inte vid öppning.

/Martin
perhall skrev:Kommer funktionen från Ford? På min BMW 92:a stängdes alla rutor + takluckan när man tryckte på låsknappen, precis som Volvo började med 10-15 år senare... och öppnades om man tryckte på öppningsknappen.../PH
Japp denna funktion kommer från Ford, infördes om jag inte minns helt fel på Volvo på den nya V70 II plattformen.

//Cox
Cox skrev:
perhall skrev:Kommer funktionen från Ford? På min BMW 92:a stängdes alla rutor + takluckan när man tryckte på låsknappen, precis som Volvo började med 10-15 år senare... och öppnades om man tryckte på öppningsknappen.../PH
Japp denna funktion kommer från Ford, infördes om jag inte minns helt fel på Volvo på den nya V70 II plattformen.

//Cox
Det fungerar på brorsans v50 från 06.

/Martin
Förvånar mig inte då den delar teknik och plattform med Ford Focus. Den nyaste tekniken har placerats i Focusen först hos Ford. Ta bara Powershift lådan den hamnade först i Focusen sedan i Mondeon.
MartinS skrev:
apersson850 skrev:Numera går det att stänga soltaket också med fjärrkontrollen. Öppna med, för den delen, samtidigt med rutorna.
Ve du från vilken års och bilmodell som det fungerar år båda hållen?

Jag hade fel förut vad det gällde min xc60 från 09, den stänger soltaket med fjärren, men den öppnar det inte vid öppning.

/Martin
Bra fråga, på min sena MY11 stänger den soltaket vid fjärrtryckning men öppnar inte.. precis som på MY08 (minns inte hur det är på BMW:n)/PH
apersson850 skrev:Hmm, jag borde kanske läsa på. Jag har inget soltak på min, men hade för mig att det öppnas också, enligt instruktionsboken. Men jag ska kolla en gång till.
:)Läsa på, eller eftermontera ett soltak på närmaste Volvoverkstad.../PH
Vojje skrev:Minns att jag läste en biltest för några år sedan där alla rutorna var nerkörda på morgonen. Oturligt hade det under natten också passerat en snöstorm :mrgreen: .

Det här låter ju otroligt. Alla VAG bilar med regnsensor jag haft sedan mååånga år tillbaka stänger rutor och lucka vid regn och mörker.

Hej När jag åkte med bilen dog den helt[…]

OM RYSSEN KOMMER

'I ett uttalande till ryska statliga medier p&arin[…]

Kolla först så du kan ha 14" p&a[…]

Det är säkert kostnadsfritt men dom g&[…]