Ooups! :D
Men kan säga att jag har raserat en låda lite värre!

Har dock aldrig sett någon som lyckas göra så med en lamell!
Köpte en på Skroten för många år sedan, då min låda börjat läcka olja så bytte packningar i den, men råkade få med mej synkringar och medbringare som rasade ur sina lägen.
tröttnade, o la lådan åt sidan o köpte en "ny" på skroten den hade endast gått 14.000 Mil var troligtvis matrial fel på den, för efter ca: 2 månader, så skulle jag åka iväg från ett kors och släpper upp kopplingen
och växeln hoppar ur, testar igen och då lite små irriterat slänger i växeln igen och gasar på lite mer samtidigt som ja släpper kopplingen.
Bilen gör ett kängguruhopp :lol: och det smäller som bara helvete! tog mej 3-4 meter, länsade varenda kugg i både stocken och de övre kuggen på 1:ans växel.
så 1:an var helt borta, tvåan fungerade, men inte 3:an heller :shock: körde bilen i ca: en vecka, vågade knappt gå framför bilen när jag skulle öppna garaget, för lådan knastrade och bilen gungade till ibland när man stogd på tommgång.
Slutade med att jag fick slänga ihop min gamla låda, med en massa krångel, när jag äntligen fick ihop lådan igen (Kräver specialverktyg egentligen) så fungerade inte 5:ans växel.
Tvingade i läget med mycket våld, fick då inte ur den ist, efter en massa svärande och misshandlande mellan neutral och 5:ans växel så fick jag den att fungera igen, har kört 15.000 Mil med den nu
och synkringarna på 1:an och 3:ans växel bärjar bli dåliga. Blir en 6:växlad låda sedan.
Har tyvärr inga bilder, var lite för irriterad då :-P
Funkar det inte testar man igen med lite våld...