Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

TomasL skrev:
Dede skrev:Har iofs aldrig testat men går det inte längre tid innan tanklocket låses?
Nu blev jag osäker men jag tror att den låses samtidigt som BLL.
Vi får undersöka detta.

Edit:
Nu har jag testat och mycket riktigt som Dede säger så tar det längre tid innan tankluckan låser sig. Den låser sig inte när BLL aktiveras.
Orkade dock inte stå och vänta för att se när luckan låste sig.
Så där kom jag ihåg fel. :oops:
Se så, se så, du hade ju rätt tidigare i tråden. Även solen har sina fläckar :o .

Frågan alla ställer sig nu är naturligtvis, varför är det på detta viset?
av TomasL
Jo lite fläckig är man :wink:
Man skulle ju kunna tänka sig att detta är något amerikanskt.
Dom har ju mycket konstigheter för sig. Typ att man kommer till macken och låser bilen när man går ut och ska tanka.
För att då inte luckan ska låsa sig samtidigt så är den fördröjd. Jag bara gissar nu alltså.
TomasL skrev:Jo lite fläckig är man :wink:
Man skulle ju kunna tänka sig att detta är något amerikanskt.
Dom har ju mycket konstigheter för sig. Typ att man kommer till macken och låser bilen när man går ut och ska tanka.
För att då inte luckan ska låsa sig samtidigt så är den fördröjd. Jag bara gissar nu alltså.
Var precis den förklaringen jag fick att det är amerikanska regler som gör att tanklocket inte låses samtidigt som bilen.
Varför man inte programmerar om det på bilar utanför det stora landet i väst vet jag inte men det är klart inget som stör.
Tror det tar ca: 10 minuter innan tankluckan låser sig. Fick höra av en kille på bilia att det är på detta viset för att amerikanarna vill kunna låsa sina bilar när de tankar dom. Fånigt va? Dom litar tydligen inte på att ingen hoppar in i bilen under tiden som det står vid pumpen. :D

Finns ju inte så många frihetsgrader v[…]

Motorvärmare

skriv in regnummer eller t.ex. ring in till Bilia […]

Utrustning XC60 MY22-25 - Köpråd

Ja du "säljaren" är helt[…]

En sån här som tappat "knappen&quo[…]