Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Egentligen borde man ringa upp och fråga:

Hej!
Jag är intresserad av att köpa ditt R-design paket och ville bara försäkra mig att det inte
är stulet.

Lovar att några kommer lägga på luren
poseidon skrev:Jag hade nog gjort något med min R-grill om jag hade någon å sen fotat den, dvs något litet unikt märke eller liknande. Enklare å åka å hämta tillbaks den då.

Ja med nån UV-penna eller nåt!

Vore roligt att komma på dom!
Nästan så man borde skriva en allmän uppmaning om att märka sina R-prylar!
Det är sådana här händelser som förklarar varför jag och alla andra som parkerar på "gatan" har så hög försäkringspremie.
jäkligt tråkigt... Det där är nog mer ett beställnings jobb än bara försöka kränga på blocket grej...

å andra sidan undrar jag verkligen va fan volvo använder för material, måste varsa dyrt som fan, de tar ju hutlösa priser för dessa krims krams detaljer... Ingen kan motivera 3500tkr för en förbannad grill, som är så lätt stulet!!!! Men men... tur man har bilen i låst garage typ dygnet runt...
Har den senaste tiden här i Stockholm sett flera bilar som blivit av med R-design emblemen,däck med fälgar har dock i samtliga fall varit kvar. Verkar vara ett eskalerande problem.

Har själv bilen i garage såväl hemma som på jobbet men det påverkar märkligt nog inte min försäkring som ligger hos Volovia.
Detta är säkert samma typ avbeställningsjobb som tidigare drabbade BMW 5-serie ägare som blev av med M-paket.
Så länge det finns köpare av R-design prylar eller annat som är attraktivt på marknaden så kommer det att finnas mindre nogräknade personer som själ och säljer till glada köpare som inte bryr sig om varifrån prylarna kommer.
Köparna är de största bovarna eftersom de ser till att dessa stölder fortsätter.
Bitez skrev:å andra sidan undrar jag verkligen va fan volvo använder för material, måste varsa dyrt som fan, de tar ju hutlösa priser för dessa krims krams detaljer... Ingen kan motivera 3500tkr för en förbannad grill, som är så lätt stulet!!!! Men men... tur man har bilen i låst garage typ dygnet runt...
Priset har ju ingenting med materialkostnad att göra, det har enbart å göra med hur mycket Volvo tror att folk är villiga att betala för prylarna..
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 20

Som rubriken lyder.. Startmotorn fastnar i ytterl&[…]

Kopplingspedal knarrar

Jag har en kopplingspedal som knarrar, jag trodde […]

Inte alltid för mig som motorlampan tänd[…]

Det där är (möjligen fuktpåve[…]