Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

greeeken skrev:
jockep83 skrev:Ok 2,2 ohms motstånd är beställt, eller rättare sagt 2st då det verkar vara 2st laddningar på passagerar sidans airbag.. en laddning på var sida om kudden, alltså 4st kablar så det borde ju bli att koppla in 2st motstånd.. eller??
Jo men under stolen är det en orange kabel som går det är ju airbagen. Motstånden går att köpa lite här o där. elfa med mera
Motstånden har jag.. Men jag tänkte koppla in dom innanför handsfacket vid kontaktstycket till airbagen..
Vad menar du med under stolen??? har inte gjort detta tidigare på volvo så alla tips emottages :)
greeken, har du gjort detta förr på denna typen av bil??? jag har nu idag kopplat in 2 st motstånd vid airbagen under handsfacket, den airbagen har 2st laddningar, en på vardera sida om kudden. vilket gör att bet är 4st kablar, 2st till varje laddning. jag kopplade in 1st motstånd på 2,2ohm till varje laddning. Men det fungerade inte!!! lampan lyser och när jag kopplar in och läser koder så säger den: airbag passagerare sida 1, för hög intermittans. och: airbag passagerare sida 2, för hög intermittans.

Varför detta?? Ska jag sätta motståndet någon annan stans???
Hej Jockep88
Jag har för mig att volvo har en färdig sats för att sätta dit, om detta går att köpa av en var vet jag inte för det skall fyllas i ett intyg som sänds till volvo att airbagen är urkopplad, samma är andra vägen. Jag har monterat dessa. Mvh Kurtoua

Försök få tag på original n:[…]

Tjusigt! På den sista bilden kan man fr&arin[…]

Skift oljebeholder. Det er kjent feil på ven[…]

Styrservo V70 2010

Dette er ett kjent problem på Ford og din bi[…]