- sön 25 nov 2012, 20:21
#703205
Lådan är vad jag vet original. I lådan fulbyter jag olja med ca 2000 mils intervall, tömmer ur genom bottenpluggen och sedan fyller jag på till rätt nivå. Jag vet att det blir gammal olja kvar, men jag tänker att jag gör bytet oftare så borde det bli hyfsat i genomsnitt. Att jag inte gör på rätt sätt är för att jag tycker att det är rätt bökigt, dessutom fick jag gängpaj i kylaren på min 240 jag hade förut när jag skulle göra oljebyte så jag avhåller mig gärna från att skruva på de anslutningarna.
Nästa steg är som sagt att ta loss den främre kardanaxeln (jag har bara bytt den bakre) och sedan ta med till jobbet för att flytta över stödlagret. Det som satt på den här begagnade axeln var lika slut som det jag hade innan, gummit har nästan lossnat från yttre ringen.
Har jag fortfarande vibrationer då så kommer jag att kolla noggrannare på lådan.
Nästa steg är som sagt att ta loss den främre kardanaxeln (jag har bara bytt den bakre) och sedan ta med till jobbet för att flytta över stödlagret. Det som satt på den här begagnade axeln var lika slut som det jag hade innan, gummit har nästan lossnat från yttre ringen.
Har jag fortfarande vibrationer då så kommer jag att kolla noggrannare på lådan.
Erik
Volvo V70 B5244S2 -01
Volvo V70 B5254T2 -03
Volvo V70 B5244S -03
Volvo V50 B5254T3 -04
Volvo V70 B5254T2 -07
Yamaha XJ 900 -85
Volvo V70 B5244S2 -01
Volvo V70 B5254T2 -03
Volvo V70 B5244S -03
Volvo V50 B5254T3 -04
Volvo V70 B5254T2 -07
Yamaha XJ 900 -85