Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Lövet
Inte jag heller. En massa pling för att jag inte använder blinkers osv är inget jag är ett dugg sugen på.
av Lövet
Ja, det är en av komponenterna. Men övriga delar i paketet är av "storebror slår dig på fingrarna"-karaktär
Användarvisningsbild
av Brainy
"Adaptiv konstantfarthållare med autobroms, Kollisionsvarnare med autobroms, Avståndskontroll, Driver Alert Control, Lane DepartureWarning, BLIS – Kamera för döda vinkeln"

Blis och autobromsen vid kollision skulle jag också kunna tänka mig att betala extra för. Att den ska plinga när jag inte håller avståndet (hur irriterande lär inte det vara vid en omkörning?) är jag dock inte intresserad av.
Plingar den när man glömmer att blinka? är det för att den tror man somnat och håller på att komma över i fel fil?
av Lövet
Lane departure warning är ajabaja om du korsar en väglinje utan blinkers
av perhall
Håler med sweborn i sak ang. priset men jag blir ändå förvånad över hur "lätt" bilhandlare blir av med utgångna modeller till ett pris som inte ligger långt under en oprutad faceliftad av nästa årsmodell. Alltid en massa kunder som jämför med listpriset på en ny o sen tycker att de gör ett fynd. Tänker på alla dessa S60 2,0T Momentum MY11 som har sålts till priser långt över vad som är rimligt - bara 20 000 rabatt på listpriset. Och då är det ändå en utgående motor som är klart törstigare än T3/T4...
PH
av Lövet
Jag håller med dig där perhall. Framförallt när Classicutgåvor kommer ut så finns det ofta bilar i hallarna som är prissatta helt åt skogen i förhållande till vad en motsvarande bil kostar ny. Vem bryr sig om att bilen var dyr förra året? Det är ju jämförelse med aktuellt nypris som är relevant. Ändå säljs bilarna. Jag fattar ärligt inte hur vissa tänker...
av Mwi
perhall skrev:Håler med sweborn i sak ang. priset men jag blir ändå förvånad över hur "lätt" bilhandlare blir av med utgångna modeller till ett pris som inte ligger långt under en oprutad faceliftad av nästa årsmodell. Alltid en massa kunder som jämför med listpriset på en ny o sen tycker att de gör ett fynd. Tänker på alla dessa S60 2,0T Momentum MY11 som har sålts till priser långt över vad som är rimligt - bara 20 000 rabatt på listpriset. Och då är det ändå en utgående motor som är klart törstigare än T3/T4...
PH

Det är väl så enkelt att många köper något efter hur mycket rabatt man får inte vad det kostar.
10% på 300,000 är väl mycket bättre än att betala 260000 istället för 300000 som är ordinarie pris
av perhall
Träffade för länge sen på ett stolt par i 60-årsåldern som "tjänat 80 000 på att köpa bilen i Tyskland". De hade köpt en S80 utan strålkastarspolning, värmestolar, ECC, dimljus, farthållare, alufälgar etc. och med en beige ful tygklädsel. Utan vagnskadegaranti. Ett år gammal drygt och 3000 mil. Slitna framdäck. Men 80 000 billigare än listpriset på en ny i Sverige (som just då såldes med ordentlig rabatt i Sverige (minns inte exakt men kanske 35-40 000 rabatt med en viss spec). Suck. Kan ge mig på att de glömde tala om att de betalat 15 000 svart till nån för att ta hem skiten... /PH
av 2444ever
Mwi skrev: Det är väl så enkelt att många köper något efter hur mycket rabatt man får inte vad det kostar.
10% på 300,000 är väl mycket bättre än att betala 260000 istället för 300000 som är ordinarie pris
Jag tillhör de som luras av rabatter :oops: (dock inte vid bilköp än så länge). Sitter liksom i ryggmärgen.
Nedsatt pris, rabatt, you name it, och mitt intresse är väckt, mycket intressantare med något för 100:- efter rabatt än något för 100:- som standardpris. Är nog inte ensam om det.

Hej, min morfars gamle S70 har blivit sjuk. Den st[…]

Det var oljefällan som var igensatt. Bät[…]

Nu har vi grävt lite mer i kablarna, den grov[…]

Hej! Testade handbromsen idag och tycker att det &[…]