Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Vilken väljer ni mellan dessa två om båda kostar lika mycket?

Begagnad V70 T6 - 2011
33
67%
Fabriksny V70 T5 - 2012
16
33%
av viktore
perhall skrev:Gamla T5 är ju ganska sofistikerad och har ett brett register, men törstig och med världens segaste gasrespons så visst var det en bra komfortmotor, men jag tycker nog att den har gjort sitt om det inte går att utveckla den mycket mer. Med aut o AWD skulle den lätt dra mer än en T6.../PH
Då menar du väl 2.5T/FT på V70II? Gasresponsen på T5 i äldre V70 karossen tycker jag inte man kan anmärka på, och responsen i 220/230hästars T5 är riktigt vass.
De 5cylindriga motorvarianterna har inte utvecklats nämnvärt de senaste åren jämfört med 6orna. Istället fasas de ut till förmån för de 4cylindriga fordmotorerna.
På sikt hoppas och tror jag att femmorna återuppstår i en modernare konstruktion.
av perhall
Jag menar 2,5T/FT i MY08-MY11 V70II, det stämmer! Motorn var ju eldigare/hetsigare/mera högljudd tidigare, och bilarna lättare och bullrigare, så den 5-cyl har blivit mer sofistikerad men också tråkigare... har f ö haft 2,5T-motorn i alla tre karosserna så jag känner till den väl (och är lite trött på den:()/PH
av ok3084
Välj T6, du kommer inte ångra det en sekund, inte ens när du tankar:) kör själv en T6 fast en 2008... den är helt underbar. Går ej att jämföra med andra 4:or eller 5:or volvo har.
av pm922
Håller med, köp en T6, fantastisk bil och AWD på köpet. Köpte min FT ny i december -10 och köpte min T6a nu i juni och visst R-design FT är ok att åka i men T6 är så mycket roligare, inte drar den mer bränsle än min FT heller.

Min ser dessutom väldig svennebanan ut så många snopna miner på rödljus-ligisterna.

Bilruta-strömställare.JPG Bilia sä[…]

Jo,bra med mellanservice men att det skulle p&arin[…]

Verkstad Uppsala

Hej Ny på forumet men det känns ju bra.[…]

Sport chassi

Hej alla Jag har en v70 momentum med sport chassi[…]