Volvo 240 & 260, 340 & 360 samt 440, 460 & 480 relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av volvoyamha
Hasse63 skrev:ja annars stannar den :wink:
Aha xD Tänkte att dom hjälpe bygga trycket, sedan när motorn startar så sugen den själv.

Men Jag får tacka Hasse63, skall få tankamarutren (stavningen!) av en polare och även slangar och pumpen under (:
av Rådlös
Gamla slangar skall du passa på att byta ut mot nya när du ändå har dom tillgängliga. Det finns riktiga och godkända för ändamålet. Köp dock inte på Biltema eller Jula, fabrikat ILO. Dom kommer att spricka efter något år.
av volvoyamha
Rådlös skrev:Gamla slangar skall du passa på att byta ut mot nya när du ändå har dom tillgängliga. Det finns riktiga och godkända för ändamålet. Köp dock inte på Biltema eller Jula, fabrikat ILO. Dom kommer att spricka efter något år.
Okej, förslag på ny`? , skall dock inte kosta hur mycket som helst

Sedan en följd fråga,

vad för växellåda skall jag göra på??
m47 eller m46?

Jag har båda tillgängligt !

Mvh
av Rådlös
OK-Q8 säljer godkänd slang av Trelleborgs fabrikat. Det finns säker många fler, men detta är en som jag vet finns i sinnevärlden. Slangen skall hålla för ett tryck på minst 10 Bar, inifrån. Det gör den aktuella från bl.a. OK-Q8.

En riktig och godkänd bränsleslang (som för övrigt inte är oskäligt dyr) är din liv och brandförsäkring. Tänker du snåla på det?
av volvoyamha
Rådlös skrev:OK-Q8 säljer godkänd slang av Trelleborgs fabrikat. Det finns säker många fler, men detta är en som jag vet finns i sinnevärlden. Slangen skall hålla för ett tryck på minst 10 Bar, inifrån. Det gör den aktuella från bl.a. OK-Q8.

En riktig och godkänd bränsleslang (som för övrigt inte är oskäligt dyr) är din liv och brandförsäkring. Tänker du snåla på det?

SNÅLA!!
Det kommer nu inte på frågan ;)

Men jag tänkte mer på att det finns dyra slangar, av samma slag fast i ett lägre pris (:

740:ins pump till E motorn som sitter under, fungerar den till min?!
Användarvisningsbild
av Hasse63
Du behöver kopplingar till tex bränslefilter mm och det får du om du tar allt från en 240, dom slangarna passar dessutom rakt på.

Pumparna startar du tändningen slås på för att bygga upp trycket om det hunnit sjunka sen sist, och då motorn går så går de hela tiden.

Pumpen passar till motorn men inte fästet

Jag använder Sensus navigation hela tiden. Ba[…]

Bensinpump till B27A 1978?

Min verkmästare säger att 3517422 ä[…]

nackdelar med Running Boards

Dom är mer snygga en användbara tycker j[…]

Alla XC40 med Sensus kommer få en mjukvaru u[…]