Volvo 240 & 260, 340 & 360 samt 440, 460 & 480 relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#529110
Vad jag tycker du skall göra är att nollställa alla gamla felkoder genom att ta bort minuskabeln ett par minuter och sedan sätta tillbaka den. Sedan kör du en sväng och tar sedan ut felkoder. Hur du gör för att ta ut felkoder kan du läsa nedan.

Om du tittar i motorrummet vid vänster fjäderbenshus kan du se en plastdosa med ett avtagbart lock.

Lyft på locket. I locket sitter ett stift med en kabel. Sätt stiftet i det uttag du vill göra diagnos.

Uttagens adresser:
Boxen har en kabel med stift instucken i locket.
Hål 1 =
Hål 2 = Motorstyrning (LH2.4 bränsleinsprutning).
Hål 3 =
Hål 5 =
Hål 6 = Elektronisk tändsystem (EZ116K).
Hål 7 =

*Vrid på tändningen till läge 2 (Varningslampor i instrumentet tänds).
*Tryck ner knappen en gång (en sekund) på diagnosboxen (lampan lyser när knappen är nertryckt).
*Nu börjar lampan blinka en kod. Typ: * * --- * * * --- * * vilket motsv. 2-3-2.

Läs ur felkoderna igen genom att trycka en gång (en sekund) på diagnosboxens knapp. När samma kod(er) återkommer, finns ej flera att utläsa.
Koden 1-1-1 = Inga fel loggade i systemet.

Återkom med info.

Mvh GK
nackdelar med Running Boards

nackdelen är att när man öppnar d&o[…]

ljudet av ett dött batteri?

Det låter som den sjunger sin sista vers. bi[…]

Förstärkt kamrem

Är det nån som vet var man kan köp[…]

Olika typer av växellådor

Återigen rent generellt så kommer bile[…]