Jag var runt hos några handlare innan jag bestämde mig och de priser de kunde erbjuda var väldigt lika oavsett fabriksbeställning eller skyltbilar. Butiken som påstod att skyltbilen var ny strök jag från listan omgående, trots att den ligger närmast hemmet.
Var lite skeptisk till en 1.6 liters motor i en så pass stor bil, men tyckte att den svarade bra även från låga varvtal.
Fanns 2 nästan likadana bilar till salu för ungefär samma pris.Den ena med Herrgårdsvagnspaket såldes visst ganska snabbt.Den andra bilen utan detta paket har nu gått upp 19tusen sedan förra veckan.
Låter inte riktigt seriöst för mig.
Finns fortfarande några lagerbilar kvar har jag fått reda på.Tyvärr är det sämre med HGV-paketet,men man kanske kan klara sig utan ?
Vad jag fått fram ska det vara skillnad på fjädrar,krängningshämmare och kanske även. styrningen på en R-design mot en "vanlig",men upplever man bilen som lite smidigare och piggare ang. väghållningen eller är det ingen större skillnad?
Att 18" gör skillnad är jag medveten om men jag menar bilen i övrigt.Man är fortfarande sugen...
Enligt min mening är 34 000 eller vad nu R-paketet kostar inte prisvärt. Inte heller 5-seriens M-paket för 58 000. Men det är typiska grejer som går hem i andra hand. Har inte exakt koll men jag tror att det säkert kan skilja 8-10 tusen på en 2003:a 530i med och utan M-paket och 15 tusen på en 2007:a el 2008:a 530i med och utan... dvs. paketet håller värdet bra (tidigare har det INTE kostat 58 000 med M-paket till 5-serien utan mer 30-40)./PH