Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Håller med helt. Så här borde det se ut:
petkas skrev:jag valde den här varianten o är nöjd med det.

Bild

Du får lämna in på lack så kommer man inte ens lägga märke till den:)
Soulman skrev:Många andra biltillverkare erbjuder elektrisk eller manuellt infällbar/utfällbar krok med kåpan osynligt integrerad i kofångaren. Hur svårt kan det vara?
Vilka många är det?

Personligen tycker jag det ser helt okej ut på XC60. Vi har fast drag på vår V40 och det är inte snyggt, hellre en plastlåda då.
XC60D3 skrev:
Soulman skrev:Många andra biltillverkare erbjuder elektrisk eller manuellt infällbar/utfällbar krok med kåpan osynligt integrerad i kofångaren. Hur svårt kan det vara?
Vilka många är det?
Personligen tycker jag det ser helt okej ut på XC60. Vi har fast drag på vår V40 och det är inte snyggt, hellre en plastlåda då.
Tja, Audi, BMW, Mercedes för att ta några och dessa är ju Volvo ganska sugna att konkurrera med. Åtminstone prismässigt...
petkas skrev:Det syns faktist inte så mycket om man inte går på knäna.

Bild

Går du närmare kanske du inte ser den alls, gå bakåt 1m så ser man verkligen hur taffligt det är. Det är ju helt hopplöst fult och plastigt. Man undrar ju vilken designer som släppte igenom det här...

Jag tycker förövrigt att R-Designbaken känns väldigt "billig" i materialet/plasten. Fast inte alls lika illa som S60/V60 förstås...
andreas_lofgren skrev: Tja, Audi, BMW, Mercedes för att ta några och dessa är ju Volvo ganska sugna att konkurrera med. Åtminstone prismässigt...
Ja, det var ju många ;)

Tycker funktionaliteten på den där elektriska haltar lite när man behöver använda foten för att få undan den och vad händer den dagen man behöver dra något och motorn har lagt av?

Personligen tycker jag att detta är ett ickeproblem. De som drar mycket har ett fast drag, de som drar sällan, men som ändå är i behov av en dragkrok kan välja ett delbart. Volvo marknadsför ju det som just delbart och inte infällbart.

Allting skall göras så enkelt som möjligt, men inte enklare. /A. Einstein :mrgreen:
Arese skrev: Går du närmare kanske du inte ser den alls, gå bakåt 1m så ser man verkligen hur taffligt det är. Det är ju helt hopplöst fult och plastigt. Man undrar ju vilken designer som släppte igenom det här...

Jag tycker förövrigt att R-Designbaken känns väldigt "billig" i materialet/plasten. Fast inte alls lika illa som S60/V60 förstås...

Jag håller med, det är det första jag tänker på när jag ser bakänden på en Xc60 med delbart drag...ohh vilken ful plastkåpa... ?:-/

Beställer man en R-Design så ser locket annorlunda ut och är lackat i silver. Det är skillnad på R-Design paketet och Skidplate bak.
XC60D3 skrev: Personligen tycker jag att detta är ett ickeproblem. De som drar mycket har ett fast drag, de som drar sällan, men som ändå är i behov av en dragkrok kan välja ett delbart. Volvo marknadsför ju det som just delbart och inte infällbart.
Det finns väl även 3:e partslösningar för den som är riktigt kinkig med utseendet.
XC60D3 skrev:
Beställer man en R-Design så ser locket annorlunda ut och är lackat i silver. Det är skillnad på R-Design paketet och Skidplate bak.
Är du säker på det? Jag såg en helt ny icke levererad XC60 R-Design -11B på lokala Volvohandlarens leveransparkering i söndags och den hade den hemska svarta plastkåpan.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 8

Köp nytt batteri. Jag antar att det är[…]

Motorlampa

Fick precis denna felkod p0441,någon som har[…]

240 med "specialvagnsnummer"

Ja det är en B23 med förgasare. Jag ska […]

Vdash