Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av ~Kalle~
Har beställt torkarblad från wipers tidigare, är helnöjd torkar lika bra som original, hållbarheten är minst ett år på wipers bladen 2000> mil, har ett paket på posten med nya wipers blad till S80in som jag ska hämta ut.

Sen om man har mycket ränder etc, kolla hur pass sliten framrutan är också om den är prickig/ "skrovlig" kan ge sämre torkresultat

Volvo tar ca 540-570kr för 2 st torkarblad till V70/ S80

/Kalle
av vanman
Biltema har två olika sorter o två prisklasser. I februari köpte jag de lite dyrare o är kanonnöjd efter 1.500 mil??
av XLR8MF
Köpte nyligen nya Bosch blad på lokala OK macken - fungerar kanonbra och kostade strax under 400 för båda två fram. Känns inte relevant att köpa på Wipers för att spara 70 SEK då Bosch bladen är av erkänt bra kvalitet. Om bladen på Wipers kostade 150 SEK så skulle jag ge dom en chans.
av dst02
de får nog bli nya bosch från OK macken, har Jag tur får Jag rabatt eftersom en gammel kompis jobbar där :P
av Hakan975
Apropå det..
Fick min nya XC70 igår kväll i snöstormen. När jag kom hem skulle jag fälla upp torkarbladen så att de inte isar fast under natten, men inte gick det inte. De tog ju i huven!
Hur #=(/!"%%& hade de tänkt här ? Har dom satt på fel armar på bilen eller är huven felmonterad ?
Muttrande gick jag in och tänkte 'Nog är det då själva... får ringa till Volvo imorron".
På kvällen läste jag manualen i sängen... :oops:
av dst02
haha Jag svor också över volvos ingenjörer innan Jag läste mig till att de finns ett serviceläge.
av vanman
Ett lite tips när bladen börjar bli dåliga.
Ta en lite GROV trasa med lite avfettning o gnugga bladen rena. Torka dom torra o spreja lite silicon på gummit. Låt det sitta 10 min. o torka torrt
Det funkar förvånansvärt bra o länge

En tanke jag har haft i huvudet ett tag. Med tank[…]

Uppdatera mjukvaran

..e-call är den lagstadgade automatiska tj&[…]

Tjena:) Har en V90 från 2019 i trimmen momen[…]

Med vilken utrustning har felkoder kollats? Nä[…]