Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av dst02
Tartryffel skrev:Dessutom blir gummit krokigt extremt lätt. Hade nya blad i december och efter bara några veckor var bladet inte slätt mot rutan längre. Passagerarsidans blad lämnade ett 3-4 cm brett fält och det var helt omöjligt att fixa, tog in bladen och lät dem tina flera gånger, tvättade, smorde med diskmedel, men gummit hade helt enkelt tappat formen.
Precis samma sak med bakre bladet. Skitkvalitet.
Precis så är de på min bil också.
Användarvisningsbild
av SvenB
Jag tycker att det är skillnad på de blad som sitter på bilen vid leverans, och de man köper som reservdel hos Volvo . Jag har inte märkt det på denna bilen, har inte bytt ännu. Men på tidigare Volvo. De som bilen levererades med höll dubbelt så länge som reservdelsbladen. Kan det vara så att "orginalbladen" är färskare?
Användarvisningsbild
av hollan
orginal blad från fabrik
spolarvätskan vet jag ej om volvo har fyllt den eller bilia där bilen köptes har som sagt inte fyllt på än efter 3mån och 250körda mil
har dom nya munstyckena med 2strålar dom äldre dimma väl?
och som jag skrev innan är vindrutan glasbehandlat och de gör mycket på sej är nått jag helt klart skall göra om när behandlingen har försvunnit
och nä jag kör inte i -10 har de knappt varit här nere och saltar gör dom rejält bor i södra skåne
av dst02
Spolarvätskan tycker Jag verkligen inte den sölar med, Jag lyckades åka 230 mil innan lampan började lysa och de va blandad körning, motorväg/stad/landsväg.
av greenbay
Det spelar ju roll vad man använder när man tvättar bilen oxå, vissa avfettningsmedel är rena döden för torkarbladen.
Jag köper koncentrerad spolarvätska på Biltema, blandar själv till ca 18 minusgrader och tillsätter 1 (en) droppe yes till 4 liter.
Senast jag bytte blad på Avensisen blev det Biltemas "dyra".
Jag gör av med 4 liter egenblandad spolarvätska på 70-100 mil, nu när det är kladdigt, smutsigt och dj-t.
/greenbay
av perhall
På V70N höll originalbladen 40 mil innan de började gnissla.

Greenbay, det där med Yes, vad har det för effekt? Låter intressant!

Jag tror faktiskt inte att jag fyller på spolarvätska mer än 3-4 gånger per år + en gång vid service. Var 500:e mil ungefär. Tydligen inte normalt...

PH
av Peanuts
Mina blad börjar bli dåliga nu, bilen hämtades ny i Juni förra året och har sedan dess rullat 2800 mil. Vad kostar ett par nya blad original på Volvo ungefär?
av Novis01
Peanuts skrev:Mina blad börjar bli dåliga nu, bilen hämtades ny i Juni förra året och har sedan dess rullat 2800 mil. Vad kostar ett par nya blad original på Volvo ungefär?
Min har rullat ca: 2000 mil sedan juni, köpte nya "Bosch AeroTwin" igår, 431:- för båda.
Kanske inte svar på din fråga, men iallafall en referens.

Edit: hittade ett gammalt kvitto från mars 2010, 529:- för Volvo original.
Användarvisningsbild
av Momentum
Novis01 skrev:
Peanuts skrev:Mina blad börjar bli dåliga nu, bilen hämtades ny i Juni förra året och har sedan dess rullat 2800 mil. Vad kostar ett par nya blad original på Volvo ungefär?
Min har rullat ca: 2000 mil sedan juni, köpte nya "Bosch AeroTwin" igår, 431:- för båda.
Kanske inte svar på din fråga, men iallafall en referens.

Edit: hittade ett gammalt kvitto från mars 2010, 529:- för Volvo original.
Men dom priserna borde även guld ingå någonstans i torkarbladet
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 8

Försök få tag på original n:[…]

Tjusigt! På den sista bilden kan man fr&arin[…]

Skift oljebeholder. Det er kjent feil på ven[…]

Styrservo V70 2010

Dette er ett kjent problem på Ford og din bi[…]