Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Fast nu är T6 vs. D5 inte precis den enda jämförelsen som gjorts i tråden och grundresonemanget baserades på intet sätt på jämförelsen mellan dessa två motoralternativ. Således haltar det ytterligare ifall man hakar upp sig på denna direkta jämförelse, dessutom verkar Volvo ha insett att V70 D5 AWD ligger lite fel i listpris varför man också kört kampanj på den i en halv evighet. Hade jag valt en T6 istället för D5 AWD skulle kalaset slutat minst 100 lakan högre upp på stegen.

Notera avsaknad av ????, !!!!!!! och ................. :roll:
av greenbay
Fast det var ju fortfarande VÄLDIGT mycket pengar!!!
/greenbay
XC90_Executive skrev:482400kr är väl inte mycket pengar om man ser till vad man får?
Nej, verkligen inte... Om man byggt en Audi A6 Avant med den utrustningen...
av joschua
konstigt att det säljs så många v70 d3:or när man kan får en d5 awd aut till ungefär samma pris som en d3 aut . Men de flesta kanske är tjänstebilar där man måste ta förmånsvärdet i beaktning.
av Lövet
D3 säljs till kampanjpriser långt under D5. Listpriset är ointressant.
av perhall
Arese skrev:Det känns verkligen helt barockt att betala mer för en D5 än en T6....

En Volvosäljare jag känner hävdar att många på senare år väldigt okristikt köpt diesel för att "det varit på modet". Han menar att många aldrig kan räkna hem det ekonomiskt och därmed får en dyrare, slöare och bullrigare bil än om de köpt en bensin/etanolmaskin istället...
Jo, flera vänner inkl. jag själv har ju fått höra att "det är diesel som gäller numera". Mina svärpäron fick tjata till sig att prova en bensin-BMW och jag blev först erbjuden diesel till både Audi och BMW. Men det är ju trots allt bara 51% som köper diesel... tyvärr har T4 o T5 inte funnits för provkörning än (när jag haft möjlighet) men jag tror att det är bra köp, även T5 240 hk är billigare än D3 163 hk och säkert inte dyrare totalt för de flesta bilister. T4 är säkert en lika pigg motor som D3 men med en bredare kurva och till ett betydligt lägre pris (31 000 billigare).

Däremot är det ju svårt att hitta ett lika komplett paket som D5 AWD aut på bensinsidan för de priser som angetts i denna tråd...
PH
av Fjolnir
perhall skrev:
Arese skrev:Det känns verkligen helt barockt att betala mer för en D5 än en T6....

En Volvosäljare jag känner hävdar att många på senare år väldigt okristikt köpt diesel för att "det varit på modet". Han menar att många aldrig kan räkna hem det ekonomiskt och därmed får en dyrare, slöare och bullrigare bil än om de köpt en bensin/etanolmaskin istället...
Jo, flera vänner inkl. jag själv har ju fått höra att "det är diesel som gäller numera". Mina svärpäron fick tjata till sig att prova en bensin-BMW och jag blev först erbjuden diesel till både Audi och BMW. Men det är ju trots allt bara 51% som köper diesel... tyvärr har T4 o T5 inte funnits för provkörning än (när jag haft möjlighet) men jag tror att det är bra köp, även T5 240 hk är billigare än D3 163 hk och säkert inte dyrare totalt för de flesta bilister. T4 är säkert en lika pigg motor som D3 men med en bredare kurva och till ett betydligt lägre pris (31 000 billigare).

Däremot är det ju svårt att hitta ett lika komplett paket som D5 AWD aut på bensinsidan för de priser som angetts i denna tråd...
PH
Med T4:an kan du ju dessutom välja Powershift-lådan och få en automat som inte drar mer än den manuella (0,65). Det är ju ett klart plus.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 15

Jag tycker att jag hör över/undertryck[…]

Missljud vid start stopp

Har fått ett missljud som uppstår n&au[…]

Återigen stort tack! Om jag då &aum[…]

Jag har en Volvo V50 2005 2,4 och informationsdis[…]