- sön 09 jan 2011, 21:17
#486144
T6 har ju mer NM än D5 så vad är det som haltar????440nm i t6 420 i d5......
Moderator: Moderatorer
XC90_Executive skrev:482400kr är väl inte mycket pengar om man ser till vad man får?Nej, verkligen inte... Om man byggt en Audi A6 Avant med den utrustningen...
Arese skrev:Det känns verkligen helt barockt att betala mer för en D5 än en T6....Jo, flera vänner inkl. jag själv har ju fått höra att "det är diesel som gäller numera". Mina svärpäron fick tjata till sig att prova en bensin-BMW och jag blev först erbjuden diesel till både Audi och BMW. Men det är ju trots allt bara 51% som köper diesel... tyvärr har T4 o T5 inte funnits för provkörning än (när jag haft möjlighet) men jag tror att det är bra köp, även T5 240 hk är billigare än D3 163 hk och säkert inte dyrare totalt för de flesta bilister. T4 är säkert en lika pigg motor som D3 men med en bredare kurva och till ett betydligt lägre pris (31 000 billigare).
En Volvosäljare jag känner hävdar att många på senare år väldigt okristikt köpt diesel för att "det varit på modet". Han menar att många aldrig kan räkna hem det ekonomiskt och därmed får en dyrare, slöare och bullrigare bil än om de köpt en bensin/etanolmaskin istället...
perhall skrev:Med T4:an kan du ju dessutom välja Powershift-lådan och få en automat som inte drar mer än den manuella (0,65). Det är ju ett klart plus.Arese skrev:Det känns verkligen helt barockt att betala mer för en D5 än en T6....Jo, flera vänner inkl. jag själv har ju fått höra att "det är diesel som gäller numera". Mina svärpäron fick tjata till sig att prova en bensin-BMW och jag blev först erbjuden diesel till både Audi och BMW. Men det är ju trots allt bara 51% som köper diesel... tyvärr har T4 o T5 inte funnits för provkörning än (när jag haft möjlighet) men jag tror att det är bra köp, även T5 240 hk är billigare än D3 163 hk och säkert inte dyrare totalt för de flesta bilister. T4 är säkert en lika pigg motor som D3 men med en bredare kurva och till ett betydligt lägre pris (31 000 billigare).
En Volvosäljare jag känner hävdar att många på senare år väldigt okristikt köpt diesel för att "det varit på modet". Han menar att många aldrig kan räkna hem det ekonomiskt och därmed får en dyrare, slöare och bullrigare bil än om de köpt en bensin/etanolmaskin istället...
Däremot är det ju svårt att hitta ett lika komplett paket som D5 AWD aut på bensinsidan för de priser som angetts i denna tråd...
PH
Jag tycker att jag hör över/undertryck[…]
Jag har en Volvo V50 2005 2,4 och informationsdis[…]