Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av uffeason
Har haft samma Error problem med min XC90 o dess stereo. Fick åka till verkstad för att de skulle kunna plocka ut den.
av volvoR+s60
Hade samma problem på min v70 en gång,, men det är bara att snurra ratten till radion en liten stund :P sen provar du CD igen..
av RonniePersson
Lyfter en gammal tråd:

Idag var jag ute och åkte i min V70-06 med en HU-650, och lyssnade på en cd-skiva (Larz-Kristerz nya skiva som jag köpt, ingen hembränd!), och ville byta låt med knapparna på ratten. Men det går inte. Kollar då på stereon, och i displayen står det CD ERROR. Musiken spelar dock med fint ljud, men det gick inte att byta låt/spår. Kände på stereon och tyckte den var varmare än normalt. Tryckte ur cd-skivan, men den är i mycket fint skick inga repor eller dylikt. Dock var den varm.

Sätter på radion i stället, och plötsligt utan att jag gör något byter stereon till CD! Då fungerar det normalt igen, en stund. Sedan står det CD ERROR igen, men bara i några sekunder upp till en minut och sedan är allt normalt igen. Så här håller det på nu... Men ljudet är det som sagt inget fel på, och jag har testat med andra skivor med, samma resultat.

Jag antar att det har med värme att göra. Idag har det varit +6 grader ute, med lätt duggregn. Inne i bilen har jag +22 grader. Bilen står nattetid i varmgarage.

Någon som varit med om detta? Vad är fel? Stereon är en HU-650 för er som missat detta.

Mvh Ronnie
av RonniePersson
Problemen med stereon (HU-650 i en Volvo V70 06:a) fortsätter. När jag lyssnar på radion, slår den över helt plötsligt till cd, ibland vill den inte börja spela cd-skivan som sitter i och då står det cd error i displayen. Detta händer ofta nu, även direkt efter start då stereon fortfarande är kall.

Jag har även en adapter kopplad till cd-växlaringången på stereon så jag kan lyssna på spotify via mobilen. Även här, när jag lysnnar på spotify byter stereon plötsligt till cd-skiva.

Vad kan det vara för fel? Någon som vet?

Mvh Ronnie
Hjälpfjäder till koppling

Men dom är Ja nån som vet? Hur n&oum[…]

Dagens garv

503888d0-80c1-49fe-9028-810d24fbc5db.jpeg :-D […]

Inte ovanligt att kompressorn går sönde[…]

Volvo 744 GL årsmodell 1990

Nålen/Visaren på hastighetsmätare[…]