Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Lövet
Om det inte visar sig att problemet omfattas av garantin får du stå för felsökningen. Tämligen normalt.
Användarvisningsbild
av Jefe
Köpte min förra S80 2010 på Bilia Haga norra med Maxi Trygg.
Fick problem med ena strålkastaren som fastnade i nedre läget vid uppstart.
Inga problem att få den utbytt på garantin.
Användarvisningsbild
av svergie2
AndreasHo skrev:Hej

köpte en v70 d3 2011 i slutet på maj i år, och nu börjar problemen hopa sig när det gäller bilia, var inne då vi har börjat få rejäla problem med automatlådan och att det knarrar som tusan i bakvagnen samt klonkande i framvagnen och kör givetvis in på bilia och påtalar det och visst dom bokar in den för kontroll och sen gick det någon vecka och jag kör in för att fråga vem som ska betala felsökningen osv, och får svaret att det är jag som slutkund ska stå för det i första läget, vad f*n menar hon egentligen ?!? för det första har jag maxitrygg i drygt 600 mil till sen har jag inte haft bilen mer än 3 månader vill säga det är 3 månader av 6 enligt lag för jag påstår att dom här problemen måste ha varit där när vi köpte bilen. Vad ska jag göra?

Mvh
Stå på dig och hänvisa till både reklamationsrätten och din garanti.
av Lövet
Han har ju dock inte fått 'nej' än. Bara att om det faktiskt blir nej så får han står för felsökningen.
av jonko
Att det i första läget är kunden som står för felsökningen är väl tämligen självklart? Något fel är ju inte konstaterat ännu, skulle det visa sig finnas ett fel som omfattas av garanti så tar den som utfärdat garantin kostnaden för felsök.
av perhall
Jag är mycket nöjd med Bilia, har gjort en hel del verkstadsjobb hos dem sen 2007 och aldrig varit något problem egentligen. Det som hänt här kunde ha hänt hos UM också. Men stå på dig! /PH
Bakre länkarmsbussning

Eller så monterar man POWERFLEX (PFR19-19[…]

Ett alternativ kan vara att låta Bilprovning[…]

Jag lyckades få en ny XC90, en provbil l&ari[…]

AI svarar med: "342 i Orbit: denna ventil anv[…]