Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Hilmer
Hasse63 skrev:Står inget om det på öob.se... 556;- för 4 låter för bra för att vara sant :???:
Hittade inte heller det på hemsidan/tidning, men enligt en polare hade han iaf köpt till det priset. Och han är inte av den typen som har för vana att ljuga. Kanske är det endast lokalt!?
Användarvisningsbild
av Nexus
Inga NBB på ö&b Eskilstuna men de hade SIM som kostade 300:-/st för vita och 350:-/st för blåa.
Så det fick bli en toalettborste istället för 9,90:- :D
av Amarace
Fast NBB med den ljusöppningen är ju inga höjdarljus (jämfört med Sim, som ju ändå år budget också, fast bra budgetval).
Användarvisningsbild
av Hilmer
Va inom ÖoB idag för o kolla, hittade inte en enda NBB lampa men väl hyllor välfyllda med SIM. Så frågan är ifall dom haft en raid och sålt ut de gamla för att få in SIM istället!? I annat fall ber jag om ursäkt om jag farit med osanning...
Användarvisningsbild
av Nybbe_gefle
Jag kör med blåa SIM, 2 pencil och en fjärr och det är helt klart värt att få det vitare ljuset som det blåa glaset ger. Blåa lampor ger inte lika mycket ljus som vita och jag upplever det som att de stjäl mer ljus än vad den blåa linsen gör. Och det går alldeles utmärkt att xenonkonvertera även med blått glas!! :wink:

//David
Användarvisningsbild
av kvantskum
Blått glas på strålkastarna kan göra nytta om man har vanliga halogen.
Xenonkonverterar man med blått glas på strålkastarna och väljer ett högt kelvin-tal på xenonet, t.ex. 6000k, då kan vi snacka om att det försvinner ljusstyrka!
Jag tycker ett blått glas i kombination med xenon stjäl för mycket ljus. Hjälpte en kompis att konvertera blåfärgade Big Knick med 60w xenon 5000k och resultatet blev inte imponerande.
Han bytte dom mot vita och då blev resultatet avsevärt bättre.

.
Användarvisningsbild
av Tomas88
Men har man blått glas är det ju dumt att välja nåt annat än 4300k.
Men visst vitsen med blått glas försvinner om man ändå skall xenonkonvertera. Då kan man ju välja hur gult/vitt/blått ljuset skall vara själv.
Volvo 740 fördelare

Vevaxelgivaren....

Lite väl sent svar men löste du probleme[…]

Hur du kunde ha en Tesla i flera år och in[…]

DRL problem

Tack för svar då har jag en del jobb fr[…]