Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Variosboy skrev:Premium Sound + Sub.
Jasså du tar inte med din hem-högtalare ut i bilen :D

OBS skämt - ta ej illa upp!

MVH
Arese
Jag är förvånad att så många heller kör utan tex automat/dragkrok/läder och xenon.

Och heller köper keyless/parksensor/elstol/aktiv farthållare/usb och är mest nöjda med den extrautrusningen.
VolvoB20 skrev:Jag är förvånad att så många heller kör utan tex automat/dragkrok/läder och xenon.

Och heller köper keyless/parksensor/elstol/aktiv farthållare/usb och är mest nöjda med den extrautrusningen.
Att många kör utan automat finner jag inte så svårt att förstå, kollade en del här innan jag beställde bil, och provkörde, och det fanns då inget positivt med automaten..
Kan inte heller påstå att jag möter värst många bilar från typ 2007 å framåt som inte har Xenon.

Läder eller inte läder är väl en smaksak, men vad det gäller dragkrok så håller jag med dig och dina tidigare inlägg, en bil utan dragkrok är en halv bil, men det är ju min (din och min) personliga åsikt!

MEN, jag förstår din poäng. Men det kan ju vara så att bara för att någon skriver att de är nöjda med USB så betyder ju inte det per automatik att de inte valt andra "praktiska" tillval. Men dessa kanske känns mer som måsten och standard så att det är därför de utmärkande/ny funktionerna är det man tycker är bra, de andra ska liksom bara finnas där!
VolvoB20 skrev:Jag är förvånad att så många heller kör utan tex automat/dragkrok/läder och xenon.

Jo, jag har ju läder/xenon/automat, dragkrok behöver jag inte.

Det ovanstående ser jag inte som extrautrustning för mig utan snarare ett måste i en bil. Därför skrev jag USB-ingång, men får nog lägga till bluetooth handsfree i samma kategori av helt sjukt bra saker att ha i bilen.
VolvoB20: Nu gällde inte frågan att vi bara skulle ha en enda utrustningsatteralj. Utan vilken vi gillar mest, det betyder inte att jag inte vill ha läder eller xenon!

Jag vill ha:
Läder, manuell växellåda, Aluminiumfälg 18",Automatisk kupefläktfunktion vid upplåsning av bilen,Belystamake-upspeglar i solskydden, Eluppvärmt
baksäte, Insynsskydd över lastutrymmet, Luftkvalitetssystem med Multifilter, Låsbara hjulbultar, Läderklädd ratt och
växelspaksknopp, Rattknappar för ljudanläggning, Blank list runt sidorutorna, Blåtandshandsfree för ficktelefon, Främre
sidorutor med vattenavvisande glasWRG, Klädsel: Vittinge textil/läder, Läderklädd ratt med Silk metal inlägg, Panelinlägg: Cross Brushed
Aluminium, Parkeringshjälp bak, Regnsensor, Spoiler-/dimljus fram, Xenonljus – Dual Xenon, Elinfällbara backspeglar
medmarkbelysning, Elman. förarstol medminne för stol och backspeglar, Innerbackspegel automatiskt avbländande, Kombiinstrument med kronografinspirerade instrumentinramningar, Rails i "Silver Metal", Luftfördelningssymbol i "genomlyst krom". 12 v eluttag i lastutrymme, Elman. baklucka, Eluppvärmda spolarmunstycken, Mörkt tonade rutor runt lastutrymmet och bakdörrarna, Privatlåsning av lastutrymmet,
Sidodörrar och bakre lastutrymmet med laminerat glas samt adaptiv farthållare och dragkrok.

Har säkert missat något, men det där är min primära kravspec nu när jag letar ny bil, trots att det jag skrev i inlägget ovan är det jag är mest nöjd med i min nuvarande bil. (Som fö inte har läder eller xenon så det blir väldigt svårt att vara nöjd med det)

/Anders
Brainy skrev:VolvoB20: Nu gällde inte frågan att vi bara skulle ha en enda utrustningsatteralj. Utan vilken vi gillar mest, det betyder inte att jag inte vill ha läder eller xenon!
Japp, men rubriken var ju "Vilket extrautrustningsval är ni mest nöjda med?"

Och för mig är svaret busenkelt,
1. Drag
2. AWD
3. Läder
Sorterat i ordning för mig.

Det är jag mest nöjd och vill inte prioritera bort.
Brainy skrev: Jag vill ha:
Läder, manuell växellåda, Aluminiumfälg 18",Automatisk kupefläktfunktion vid upplåsning av bilen,Belystamake-upspeglar i solskydden, Eluppvärmt
baksäte, Insynsskydd över lastutrymmet, Luftkvalitetssystem med Multifilter, Låsbara hjulbultar, Läderklädd ratt och
växelspaksknopp, Rattknappar för ljudanläggning, Blank list runt sidorutorna, Blåtandshandsfree för ficktelefon, Främre
sidorutor med vattenavvisande glasWRG, Klädsel: Vittinge textil/läder, Läderklädd ratt med Silk metal inlägg, Panelinlägg: Cross Brushed
Aluminium, Parkeringshjälp bak, Regnsensor, Spoiler-/dimljus fram, Xenonljus – Dual Xenon, Elinfällbara backspeglar
medmarkbelysning, Elman. förarstol medminne för stol och backspeglar, Innerbackspegel automatiskt avbländande, Kombiinstrument med kronografinspirerade instrumentinramningar, Rails i "Silver Metal", Luftfördelningssymbol i "genomlyst krom". 12 v eluttag i lastutrymme, Elman. baklucka, Eluppvärmda spolarmunstycken, Mörkt tonade rutor runt lastutrymmet och bakdörrarna, Privatlåsning av lastutrymmet,
Sidodörrar och bakre lastutrymmet med laminerat glas samt adaptiv farthållare och dragkrok.
Har säkert missat något, men det där är min primära kravspec nu när jag letar ny bil, trots att det jag skrev i inlägget ovan är det jag är mest nöjd med i min nuvarande bil. (Som fö inte har läder eller xenon så det blir väldigt svårt att vara nöjd med det)
/Anders
Det mesta där är ju "bra att ha" "grädde på moset" men definitivt inte sådant som jag är "så nöjd med" att jag inte skulle kunna klara mig utan

Men jag tror jag förstår er frågeställning nu, ni menar vilken av dessa grädde-på-moset-ilands-grejerna-man-igentligen-inte-behöver-men-endå-har-valt är man mest nöjd med :mrgreen:

Då blir det High-performance+sub för mig
Brainys V60

Har samma problem, behöver pysslas om vart 5:[…]

Dina felkoder kan vara gamla och irrelevanta. Kans[…]

När jag laddar ner får jag hela nä[…]

Hej! Hur får man varvräknaren att funk[…]