Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av Thessan
Nu har jag varit varit ut och kollat av felkoderna!
Jag tog av en pol från batteriet i fredags när jag hade bytt lmm och har inte kört så mycket efter de.. Vet inte om felkoderna blir radderade då därför berättar jag de! Jag kördebilen på tomgång en stund nu innan jag läste av dom iaf.
Så här vart resultatet:
uttag 1/ 1-2-2
uttag2/ 1-1-1 (inga fel?)
uttag3/ ingen blinknig
uttag6/ 1-1-1 (inga fel?)
Användarvisningsbild
av Jocke S.
Eventuella felkoder raderas om: batteriet kopplas ur, säkring #1 tas ur.

Åk ut på lite äventyr nu med bilen. Efter några dagar (eller när motorlampan tänds) läser ni ur felkoder igen. Koppla varken ur batteri eller ta ur säkring #1 under denna tid.
av Thessan
Jocke S. skrev:Eventuella felkoder raderas om: batteriet kopplas ur, säkring #1 tas ur.

Åk ut på lite äventyr nu med bilen. Efter några dagar (eller när motorlampan tänds) läser ni ur felkoder igen. Koppla varken ur batteri eller ta ur säkring #1 under denna tid.
ok.. ja problemet är att ja bara har några dagar kvar på mig... :( men får försöka göra så.. får inte köra med bilen heller eg. men jag får chansa lite,... ska till verkstan i morgon och prata med dom oxå...
av Thessan
Jocke S. skrev:Hur går bilen nu?
som tidigare, rycker och pendlar mellan några 100varv-2000varv på tomgång.. skit med andra ord

Se min post längre upp, fullt av bilder. Det […]

Drivetrain Issue (V60 2024 T6)

Thanks for the link. To my understanding, I think […]

hjullager eller difflager

har lager ljud vänster fram låter mest […]