Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Har haft detta ljud i min S 60 D5 -02 i 10000 mil. Det är urtrampningslagret som ligger och slår då bilen går på tomgång, gör absolut ingenting. Det är mest kosmetiskt otrevligt.

Jag bytte instrumenthus sen klockan började toksnurra och helljuslampan inte lyste då helljuset var på. Dessutom började mätarnålarna att fastna i vissa lägen. Detta problem är mest vanligt på 02 och 03 års modell.
Arne skrev:Har haft detta ljud i min S 60 D5 -02 i 10000 mil. Det är urtrampningslagret som ligger och slår då bilen går på tomgång, gör absolut ingenting. Det är mest kosmetiskt otrevligt.

Jag bytte instrumenthus sen klockan började toksnurra och helljuslampan inte lyste då helljuset var på. Dessutom började mätarnålarna att fastna i vissa lägen. Detta problem är mest vanligt på 02 och 03 års modell.
Arne; Skrapet fortsätter även fast man höjer motorvarvet, och när man har växel i.. Så det blir ett växellådsbyte inom kort.

Precis samma har jag med mitt instrumenthus, klockan går som den vill (jättefort) helljuslampan är likadan och infodisplayen lever sitt egna liv, fladdrar i bokstäverna (pixelfel) men alla mätare fungerar som dom ska.. Går det att byta till ett nyare instrumenthus från 03-04 (så man får de nya med kromringarna) ? Passar det rakt av eller ska jag försöka få tag i ett från samma årsmodell? Måste man "koda" om de?.

Kan instumenthuset ha nånting med elhissen på högra sidan i fram att göra? Det klickar bara i motorn när man trycker på knappen och har motorn igång. Stänger jag av motorn och har tändningen på så funkar den bättre.

Mycket tacksam för svar på detta då de är så himla jobbigt med dessa små "skönhetsfel"..

MVH; Jimmy.

Jag hade motsvarande problem en gång i tiden[…]

Personen jag spontanköpte min XC90 D5 av k&ou[…]

Reparationshandbok

När jag söker efter reparationshandb&oum[…]

Elpriset

Ungefär som när Amazon säljer LED-[…]