Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

v50tomaten skrev: mån 24 aug 2020, 15:53 Lampan är tillbaka. Felkod P0299. :/
https://sv.vermin-club.org/p0299-obd-ii ... ition-3805

Nu vet jag inte vilket företag du köpt bilen ifrån men det låter som dom inte har fixat något.. förutom att "fördröja själva problemet och inte fixat något överhuvudtaget.

Angående Svensk Garanti.. ouff.. jag ska nog inte kommentera om dom men jag hoppas att du får kostnaden täckt av dom
Användarvisningsbild
av v50tomaten
Bilen är köpt på Deluxe Bil i Halland.

Hade väldigt bra kontakt med säljaren. Tyvärr tycker jag den här biten är rätt tråkig. Köpte bilen den 10:e augusti, och problemet dök upp redan då. Nu dök den upp igen igår, känns tråkigt när den är såpass ny. :/

Det svåra är att de är i Halland och jag i Stockholm. Annars hade det varit lättare och bara kört dit och bett deras verkstad fixa det istället.
av frippe64
v50tomaten skrev: mån 24 aug 2020, 21:14
epostaren skrev:Svensk bilgaranti ska du inte räkna med att få någon hjälp av...
Ringde dem, och de sa att jag får stå för felsökningen själv om de inte hittar ett fel. Men var det något fel på turbon så var jag täckt enligt honom.
Men aa jag håller tummarna. Vill bara få det löst asap, då bilen känns orkeslös.
Att lampan lyser är ett fel, det ska den inte göra, men Svensk Bilgaranti är skit.

Bilen ska åtgärdas av säljaren enligt konsumentköplagen, du får väl köra dit den.
Begagnad bil köper man lämpligast på hemmaplan så slipper man denna typ av trassel.
Stort tack för all hjälp jag alltid får här.

Liten update. Någon hade kört in i min bil när de försökt parkera, men då jag har en dashcam installerad länkar längst ner, så spelades allt in och lagrades samt att jag fick push notis. Jag går ut och kikar om det är korrekt, yes jag ser att bilen framför råkat köra in dragkroken i min spoiler. Parkeringsrutan var helt enkelt för liten för hans bil.
Dashcamen vid intressé:

Jag tar reda på ägaren och ringer upp och han var trevlig och förstående. Någon vecka senare är den inne hos Bilia i Vällingby för lagning av stenskott och parkeringsskada. Väl där informerar jag även om denna motorlampa som titt som tätt dyker upp. De gör en felsökning och säger att om de ej hittar ngt tar de ej betalt för det, men hittar de något gör de det.
Perfekt tänker jag, för Svensk bilgaranti står för problemet om det finns.

De hittar något i laddindikator, turboladdaren eller något sådant. Det var tydligen något som buggade med den, så den bytte de ut. Bilens framspoiler har även reparerats och är som ny.

Allt gott!
EX60

Idag har jag varit och kollat på bilen i[…]

ok, låter som en bra idé. Kanske rent[…]

Har inte tittat på filmerna så vet in[…]

Lyser lampan kan du ta ut felkoder. Kolla under mo[…]