kul dag man hade igår, eller kanske inte.
Efter att bilen stått still under helgen p.g.a stor alkoholförtäring så hade pyspunkan på ena bakdäcket fixat biffen.
Så när jag på måndag morgon ska ut å starta bilen märker jag att det inte är nå luft i däcket. Så jag fick lov att åka sakta utan luft ner till macken för att fylla på luft.
Sen när jag hade gjort det så skulle jag vidare in mot stan, väl inne i stan så lyckas jag köra in i en trotoarkant på nå konstigt vis.
Då blev inte högra framdäcket glad. Utan den fick ett ca 5cm jack på sidan som resulterade i punktering. Än en gång fick jag lov att åka runt halva stan för att hitta nånstans som lämpade sig bättre för att byta däck på.. Kul att man inte hade någon domkraft i bilen heller och inget fälgkors.
Så får ringa efter lite assistans, som fick komma ner med ett fälgkors och en domkraft. Sen så när jag väl fått på reservhjulet som jag fortfarande nu åker runt med. Så kommer jag skapligt för sent till mötet jag skulle på. Jävligt rolig dag må jag säga.

där ser man jacket nästan..
Så nu letar jag efter nya däck, och kanske lite fälgar.
I väntan på att hitta det så kör jag runt på breställ på blöt asfalt hela dagarna. Förutsatt att asfalten är blöt.
Garaget.org/st0hl
Orginal är för gubbjävlar!