Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

llesrof skrev:Om nu bilen skall brukas i frankernas rike så kanske man skall välja en bil som är vanlig där och inte en som är vanlig här i Sverige. Hur lätt är det att hitta billiga delar till en 740 eller 940 där? Det kanske är jättelätt, jag vet inte, men jag har mina dubier.
My point exactly. :-)-)

Clion är utmärkt till korta förflyttningar. Tar liten plats, oöm, snål, enkel att parkera med osv.
Man kan få en hyggligt fin för mindre en 20000skr.
Är man lite osäker kan man lämna in tilltänkt bil för ett test (oavsett bilval)

Ja, du "Ensam ung kvinna söker".
Det är nog bara du som kan göra det slutgiltiga valet i alla fall.
Jag tänkte lägga ett gott ord för 440/460 av nyare modellen, alltså -94 framåt, eftersom jag inte har erfarenhet av de äldre. Hade en 440 -94 med 1.8 liters motor i 2½ år, och trots att alla skäller ner 400-serien och menar att det är värdelösa bilar så kan jag inte riktigt hålla med. Var billig att ha, slitagedelar byttes och den sköttes väl, och den fungerade kanon :-)-) Värsta problemet med dem är rosten...
Ja visst kan de Hollänska Volvo ha sitt berättigande. Familjen har haft 1 DAF 55 och två Daf/Volvo 66. Varav den ena hade vi i över 2 år. De fungerade också, men att säga att de var bra vete sjutton.
Ha ha ha - härligt att läsa vidare diskussioner :) - har lärt mig massor! Åker hem till moderlandet, köper mig en redig volvo av tidigare nämnd modell, dock ej modell som börjar på 4, kör den hit igen och tillbaka till sverige i slutet av sommaren.
Då ska jag leva rövare på skroten när jag behöver!

Köpte en fransk bil inför denna vinter, med det gick ju åt skogen ändå...

Ha det fint och tack för brinnande engagemang!
Franskt kan ju vara trevligt. :wink:
Men inte när det gäller bilar.
Registreringsskyltsbelysning var?

Nu har du fått många bra svar. Annars […]

AC problem V70 2016 D3

Då är det väl bara en felsökn[…]

Jag blev ganska irriterad på den där ch[…]

Volvo 740 fördelare

Det ör inte samma kabedragning. Det skiljer p[…]