- tis 10 mar 2009, 12:39
#268033
Om du inte garanterat vet att handbromsen är i bra ordning är rekomendationen att kontrollera och byt om det behövs.
Blir skitdyrt om det blir totalhaveri.
Alternativt att det fastnar rejält och du inte kommer från platsen och får bärgas till verkstad och givetvis händer det när du som bäst behöver bilen. T.ex mitt på semestern.
Förr nitade man bromsband men nuförtiden limmas de trotts att de lossnar via rosten som gör att beläggen lossnar.
Hur hade det varit om man använt rotsfritt material? Säkert dyrt men håller
Detta med handbromsbackarna är jättevanligt och man bör regelbundet kontrollera och byta.
Eftersom Volvos orginal är skit så kan man likaväl välja pirat och byta ofta.
Byta klara normalt händiga av att göra själva.
mvh Roland
Blir skitdyrt om det blir totalhaveri.
Alternativt att det fastnar rejält och du inte kommer från platsen och får bärgas till verkstad och givetvis händer det när du som bäst behöver bilen. T.ex mitt på semestern.
Förr nitade man bromsband men nuförtiden limmas de trotts att de lossnar via rosten som gör att beläggen lossnar.
Hur hade det varit om man använt rotsfritt material? Säkert dyrt men håller
Detta med handbromsbackarna är jättevanligt och man bör regelbundet kontrollera och byta.
Eftersom Volvos orginal är skit så kan man likaväl välja pirat och byta ofta.
Byta klara normalt händiga av att göra själva.
mvh Roland