- mån 09 mar 2015, 00:06
Bumpar denna.
Jag har fått tag på ett par speglar med markbelysning (och således även elinfällbara), de har inte landat ännu men jag försöker samla på mig så mycket info som möjligt tills dess.
Det jag fått höra från en skapligt pålitlig källa är att det inte finns någon mjukvara för varken belysning eller infällning, det är en och samma mjukvara rakt över oavsett om man har vanliga speglar, markbel+el, markbel+el+blis. Låter lite konstigt, men efter att ha läst runt på allehanda forum (och även här) så verkar ingen veta vilken mjukvara som skulle behövas. Inte ens Volvo själva. :roll:
Spontant tyder ju detta på att det är plug n play vilket jag har väldigt svårt att tro.
Jag har heller inget i menyn gällande infällning vid låsning, nåt som kom MY09, jag har en MY08 - vad var det som skedde där då rent mekaniskt? Vad är det som skiljer det åt liksom?
Det är oerhört klent med info gällande detta på nätet (vilket kanske tyder på att det inte är möjligt), men jag är egentligen i huvudsak ute efter markbelysningen. Däremot vore det såklart väldigt trevligt att få elinfällning att fungera.
Nuvarande:
Tesla Model 3 SR+ MY21
Tidigare:
Mini Cooper SE MY22 - Leasad
Volvo V90 T5 R-design MY18 - Såld
Volvo V50 1.8F MY08 - Såld
VW Golf 3 GT '94 - Såld