Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Tomas88
Okej nummerskyltsbelysningen är ju lite pill. Men ta och skruva samtidigt som du bänder lite utåt. Du ska i alla fall inte trycka hårt på plastskruvarna.
Användarvisningsbild
av opA
pakkan skrev:Jo jag tycker att det är jobbigt att man ska behäva plocka ur inredning i bagageluckan för att byta skyltbelysningen. Tycker att det är bättre med två skruvar på utsidan.
Men har du nått knep för att få av dom där klipsen till bagagelucks inredningen hela så hade de varit snällt om du kunde berätta? :)
Är det inte bara två stycken torx-skruvar på utsidan som man tar bort ? Så är det på min iallafall.. men det kanske är annorlunda på S40 "bara för att"...

... eller är de verkligen så krångligt på S40 ? :/
Användarvisningsbild
av opA
Tomas88 skrev:Är det på din V50 du menar?
Det är ju te riktigt samma bil.
Det är så på min V50 ja, och jag förstår väl att de är olika bilar men tycker ändå att de borde vara "ungefär" samma procedur.. det är väl ändå samma bilmärke :P
av ziggeman
Hejsan igen alla!

Ett tag sen sist men nu har jag fixat och donat, och fått det färdigt efter lite byte av lampor :D

Vart o inköpt ett par lampor hos Biltema. Art. nr jag köpte är: 42-1932 (42-1930 kan passa men något mindre) inte Wedge varianten (annan sorts lampor på min modell 2.0t -99), och de kan vara för stora men storleken som vart mindre fick jag inte att sitta fast, så jag fick trycka ner de större och de sitter fint nu :D

Resultatet blev

Bild

Tycker det blev snyggt :D (vet om att bilen är skiten ^^)

Nej motorn läcker nog inte avgaser. Ljudet &a[…]

PA12 Bränslerör

Hej Någon som vet vart man kan köpa br&[…]

sen kan man ju tolka media som om att affären[…]

Hur hänger man upp avgassystemet på 2.0[…]