Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej.
Jag jobbar på en lackering och tvingas plocka av dörrarna ibland, kan resultera att dom tappar minnet då och då. Brukar funka att "dutta" rutan hela vägen upp och ner några gånger för att få ett nytt minne.
greeeken skrev:För min del på min 01_a så var det fel på DDM. Bara byta o vara glad
Och vad är DDM?
Hej! Jag läste på ett amerikanskt forum en lösning på problemet att rutan går upp och ned igen.

Hitta säkringen till den aktuella dörren och fönsterhissen. Sitter i säkringsdosan placerad i konsolen.

Medan rutan körs i riktning ned drar man ur säkringen.

Sluta att köra.

Stoppa tillbaks säkringen. Nu anses DDM ha tappat sin hemposition.

Kör rutan i topp, håll kvar knappen i minst 5 sekunder.

Nu har rutan lärt sig den nya hempositionen.

Flera deltagare har tackat för lösningen och sagt att det fungerar.
LaRy

Och här kommer en till som tackar o buggar o allt...
Det gick!
Det som Volvo verkstad klarade inte av, fixades med din beskrivning.
Det blir en resa dit, och krav på återbetalning av pengar!

De konstaterade trasig motor! Fy...

I mitt fall var det säkring nr 5 till vä om ratten. Jag startade bilen, öppnade dörren o boxen samt placerade säkriingstången i säkringen.
Öppnade dörren, tryckte ner hiss knappen o i halva stråckan ner, ryckte ut säkringen.
Stängde av motor (allt i läge P) stoppade tillbaks säkringen o stängde dörren.
Drag ut nyckeln. In igen o startade motorn. Körde upp rutan o väntade i ca 5 sek. Märkte ett ryck efter den tiden! Borde väntat i 7-8sek. Släpte knappen. Stängde av tändningen. Startade igen. O allt funka!
Lyfta bilen

Det står i manualen (nedladdningsbar fr&arin[…]

Klonkar från kardan?

Hej, jag har en V70 2001 2.4T AWD. Körde inna[…]

@mimeck , På stereon eller vattenfallet d&a[…]

@Wakki , Konsumentköplagens sträcker si[…]