Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av stone
Här kommer bilder och beskrivning från Janne:
"Infästningen är två små skruvar i nedrekant och två vanliga slangklammer i övre kant och dom är fästade i signalhorns bultinfästning, och att det är slangklammer är att dom kan man skruva in så grillen sitter ordentligt mot för den ligger lite ovanpå för att täcka hålet ordentligt, orginal går innanför om du förstår vad jag menar "

(tack nicwei01 för bilder och beskrivning /Stone)

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

och sen resultatet
http://www.garaget.org/?car=53966&image=1139027
Användarvisningsbild
av nicwei01
Tack för hjälpen Stone. Jag tänker införskaffa en XC-grill i dagarna och montera enl. Jannes instruktion. För en XC-grill från tex. Hova som passar i faceliften lär ju dröja :roll:

MVH
Nicklas Weidinger
av thewayout
någon fler som gjort denna modifikation? finns ingen som tagit fram en äkta xc grill till faceliften?? den e ju tusen ggr snyggare än det skit som finns ute på marknaden. vilken xc grill är det han använt sig av? årsmodell?
Användarvisningsbild
av nicwei01
Jag håller med! De som säljs på Hova etc. till Faceliften är inte ens värda att bli kallade XC-grill :evil:
Han hade köpt 2005ans XC-grill och gjort modiferingar på den. Jag har ännu inte kommit till skott med min konvertering, jag väntar väl också på att någon av stylingfirmorna skall ta sitt förnuft till fånga och sälja en ÄKTA XC-grill till Faceliften(mindre jobb)...men som sagt det kan ju dröja tyvärr. :roll:
Högt motorljud

Köp en skiva till motorhuven. IMG_1818.jpeg[…]

Du skriver B230. Är det en A eller K och den […]

745 -88B med 16V motorn. IF Skadeförsäk[…]

Jag har Steg 4 i min V70 D4 AWD 2015. Om du vill h[…]