Bilstereo, DVD, GPS mm...Tips och trix…ej modellspecifik

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av frilins
Men om man tittar i Volvos tillbehörskatalog så har performance endast 6 högtalare men det kanske jag som är ute och cyklar?
Användarvisningsbild
av Loner
frilins skrev:Men om man tittar i Volvos tillbehörskatalog så har performance endast 6 högtalare men det kanske jag som är ute och cyklar?
Citerar volvo:
Den högsta nivån, Premium Sound, erbjuder förstklassig ljudåtergivning. Systemet består av en radio med integrerad CD-växlare och Dolby Pro Logic1 processor som styr en kraftfull förstärkare på 300 Watt som i sin tur driver 11 (V70/XC70), 13 (S60) eller 9 (S80) högtalare.

Mellannivån, High Performance Sound, erbjuder en kraftfull ljudåtergivning. Systemet består av en radio med antingen CD-spelare eller CD-växlare som styr en kraftfull förstärkare på 200 Watt som i sin tur driver 8 högtalare i S80, S60, V70 samt XC70.

Den lägsta nivån, Performance Sound, erbjuder en god ljudåtergivning. Systemet består av en radio med antingen CD-spelare eller kassettspelare som driver upp till 8 högtalare.

/L
Användarvisningsbild
av Loner
NCR skrev: Av ren nyfikenhet, vart fick du reda på vilka som står bakom Volvos stereos?
Alpine gjorde ju till gamla V70 iaf, så det är troligt att det är Alpine i nya oxå. Men jag vet inte :roll:

/L
Användarvisningsbild
av Loner
Frilins:
Angående hur man kopplar in PA200/300, PMa mig din mailadress så kan jag maila över montageanvisingen, så ser du ju hur man gör 8)

/L
av Teemu
har också hört att Alpine levererar till Volvo fortfarande. Och även att danska Dynaudio skall finnas med som högtalare i dom bättre/finare systemen...
Användarvisningsbild
av Loner
Teemu skrev:har också hört att Alpine levererar till Volvo fortfarande. Och även att danska Dynaudio skall finnas med som högtalare i dom bättre/finare systemen...
Dynaudio satt det väl i gamla C70 som standard om jag minns rätt.

/L
Användarvisningsbild
av frilins
Loner skrev:
frilins skrev:Men om man tittar i Volvos tillbehörskatalog så har performance endast 6 högtalare men det kanske jag som är ute och cyklar?
Citerar volvo:
Den högsta nivån, Premium Sound, erbjuder förstklassig ljudåtergivning. Systemet består av en radio med integrerad CD-växlare och Dolby Pro Logic1 processor som styr en kraftfull förstärkare på 300 Watt som i sin tur driver 11 (V70/XC70), 13 (S60) eller 9 (S80) högtalare.

Mellannivån, High Performance Sound, erbjuder en kraftfull ljudåtergivning. Systemet består av en radio med antingen CD-spelare eller CD-växlare som styr en kraftfull förstärkare på 200 Watt som i sin tur driver 8 högtalare i S80, S60, V70 samt XC70.

Den lägsta nivån, Performance Sound, erbjuder en god ljudåtergivning. Systemet består av en radio med antingen CD-spelare eller kassettspelare som driver upp till 8 högtalare.

/L
Det är ju märkligt, tittar vi inte på samma Volvo...
Citerar Volvo:
"Ljudanläggning Performance HU-650 RDS med 1CD-spelare, 6 högtalare och inbyggd förstärkare 4x25 W." :shock:
Länk till citatet: http://www.volvocars.se/Showroom/V70/Incentives/

Du skriver "CD-spelare eller kassettspelare som driver upp till 8 högtalare", upp till 8 högtalare betyder att den har förmågan att driva "upp till 8 högtalare" men det betyder inte att det medföljer 8 högtalare i Performance, eller?
Nu spelar inte det så stor roll egentligen men rätt ska ju vara rätt...

Dessutom så tror jag att skillnaden på Performance och High Performance endast är diskanter högre upp i dörrarna fram + slutsteget PA200 (4x50watt) och jag tror inte det skiljer något särskilt på de övriga högtalarna, troligt är att dom rent av är samma men det kanske finns någon här som arbetar på Volvo och vet.
Användarvisningsbild
av Loner
frilins skrev: Det är ju märkligt, tittar vi inte på samma Volvo...
Citerar Volvo:
"Ljudanläggning Performance HU-650 RDS med 1CD-spelare, 6 högtalare och inbyggd förstärkare 4x25 W." :shock:
Länk till citatet: http://www.volvocars.se/Showroom/V70/Incentives/
Det där stämmer, men det gäller ju 05 och nyare...
Trodde vi pratade din 01:a?
frilins skrev: Dessutom så tror jag att skillnaden på Performance och High Performance endast är diskanter högre upp i dörrarna fram + slutsteget PA200 (4x50watt)
Nä där har du fel, det är andra artikelnummer på alla 6 dörrhögtalarna på high performance (dom är rate:ade 75W istället för 40W som performance)

/L
Användarvisningsbild
av Loner
Perfomance: (40W)
Diskant: 9459552
Framdörr: 9496430
Bakdörr: 9499651
D-stolpe: 9496434

High Performance (75W)
Diskanter: 9499597
Framdörr: 9496431
Bakdörr: 9499652
D-stolpe: 9496434

/L
Användarvisningsbild
av frilins
Jaså man fick fler högtalare i standardpaketet -01, det visste jag inte, där fick man på tafsen...
Då ger jag mig, det verkar onekligen som du har klart för dig!
Har du någon aning om hur jag ska ta reda på vad jag har?
Vet du vad High Performance högtalarna kostar att köpa nu?

Har det lite oljigt i området runt en sensor[…]

Acproblem Volvo 940 -98

Om det finns gas kvar kan man "tvångs[…]

Jag har exakt samma fel på min 945 -98. Tror[…]

Smörjde aldrig upp frambromsarna när som[…]