Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av emwtur
OLIN skrev:Jag följde alltid min trippmätare tills bilfan gick 24k mil för en månad sen då pajja både tripmätaren och den som visar hur långt bilen gått.. jävla skitgrejjer!

kan man byta till volvo s60's snygga instrumentpanel lätt???

PelleH har du fått nån ordning än?

Om båda stannade samtidigt så kan du ha en trasig kabel från givaren i bakaxeln !
/emwtur
Användarvisningsbild
av PelleH
Har inte fått någon ordnig än. Som motstånd vist kan man använda en lampa då tex? Men de är ju två kontakter där bakom. Vilken är det jag ska koppla in och kolla på? Sedan vet jag inte riktigt hur jag ska gå tillväga med detta? Har aldrig gjort detta.
Användarvisningsbild
av PelleH
Jag får nog börja med att kolla så att den visar nått. Tror dock inte jag tänker löda om nått för der var någon nyare modell än den som visas i länken. Lite mer grejer på den. Eller kanske går o skaffa en som i länken vad vet jag. Annars blir de o ta upp armaturen o kolla om man kan kolla allt på den :S
Användarvisningsbild
av sidhabo
PelleH skrev:Har inte fått någon ordnig än. Som motstånd vist kan man använda en lampa då tex? Men de är ju två kontakter där bakom. Vilken är det jag ska koppla in och kolla på? Sedan vet jag inte riktigt hur jag ska gå tillväga med detta? Har aldrig gjort detta.
Du har en kontakt med röd, svart, grå/vit, grå/vit (eller ev brun och svart istället för grå/vit). Ta loss kontakten och koppla in lampa/motstånd mellan de grå/vita (ev brun och svart). Då ska du kunna kolla utslaget på din bensinmätare. Värt att pröva innan du börjar grotta med givaren.
Användarvisningsbild
av sidhabo
sidhabo skrev: Du har en kontakt med röd, svart, grå/vit, grå/vit (eller ev grå och svart istället för grå/vit). Ta loss kontakten och koppla in lampa/motstånd mellan de grå/vita (ev brun och svart).
Sorry, ska nog vara att du kopplar mellan antingen de grå/vita eller grå och svart. Eller så har jag helt fel ha ha ha. Du får rapportera vad du hittar för färger ....
av OLIN
emwtur skrev:
OLIN skrev:Jag följde alltid min trippmätare tills bilfan gick 24k mil för en månad sen då pajja både tripmätaren och den som visar hur långt bilen gått.. jävla skitgrejjer!

kan man byta till volvo s60's snygga instrumentpanel lätt???

PelleH har du fått nån ordning än?

Om båda stannade samtidigt så kan du ha en trasig kabel från givaren i bakaxeln !
/emwtur
De stannade när jag var o tankade och trycka in pinnen för nollställning av trippen.

Kan det ändå vara kabeln? Vart sitter den isåfall? Tänkte ta en koll på volvon i helgen så skulle va nice med en liten förklaring :D
Användarvisningsbild
av emwtur
hur var det med hastighetsmätaren - det glömde jag säga;
funkar den så glöm min kommentar !
om NÅGON av ; hastighetsmätare, trippmätare, "milmätare" fungerar så är det INGET fel i bakaxeln - då ligger felet i själva instrumentet !

/emwtur

Hej ! Lägg in en liten karta från te.x […]

Nya skärmarna

Haha.. Hur dina skärmar ser ut i din bil efte[…]

Att bara öppna funkar inte, den behöve[…]

Hej! Har fått samma problem som dig och undr[…]