Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Severin
CarMan skrev:första året görs 2000 mila servicen (mätaren visar 900 mil) andra året görs 4000 mila servicen (mätaren visar 1800 mil) tredje året görs 6000 mila servicen (mätaren visar 2800 mil) -------------> 9:e året görs 18 000 mila servicen (mätaren visar 8200 mil)

jag vet inte vad du hittat i VADIS, men det är som jag förklara. (du kanske har en utgåva med en bugg, sånt som rättas till om man har abonemang)
Knepigt och göra servicen så lång ifrån dom "riktiga" milen men hur som helst, så här ser det ut i vadis iaf, lika för alla bensinare -00 v70N

http://www.cjb.se/data/bilder/Stefan_Bi ... 417847.jpg
Användarvisningsbild
av CarMan
nu har jag inte servat så specielt många 2 liters motorer, då dessa inte sälj på svenska marknaden! men jag skulle tippa på att dom har samma intervall som jag beskrev. (kollal på en B5234t3 istället)

jag vet heller inte vad du har för VADIS m.m. (kan vara bugg som jag skrev)
eller så har du en utlänsk verson, intervalen kan vara olika på olik marknader
av Psyko
CarMan skrev:nu har jag inte servat så specielt många 2 liters motorer, då dessa inte sälj på svenska marknaden! men jag skulle tippa på att dom har samma intervall som jag beskrev. (kollal på en B5234t3 istället)

Men visst var det kul att se en bild på vadis :lol:
Det var väldigt länge sen jag såg Vadis kan jag säga.

I övrigt kan jag bara hålla med Carman, det måste vara någon konstig
version av Vadis, Alla P2 bilar på Svensk marknad har haft 2000 mils intervall
på jämna mil.
Användarvisningsbild
av CarMan
Tog presis kort på på en service bok från 1999. den har 2 avsnitt, ett för P2 bilar ett för de äldre S/V/C70 & S/V40

men nu har ju detta forum inte funktionen ladda upp bilder i inlägget (som alla andra forum har) så det blir ingen bild, orkar inte ladda upp bilden på annan plats bara för att tjafsa...
Användarvisningsbild
av Severin
CarMan skrev:nu har jag inte servat så specielt många 2 liters motorer, då dessa inte sälj på svenska marknaden! men jag skulle tippa på att dom har samma intervall som jag beskrev. (kollal på en B5234t3 istället)

B5234t3 vadis

Har svensk version
Användarvisningsbild
av CarMan
det stämmer ialla fall inte.
vad har du för service intervall på S80 ?
(du behöver inte lägga ut bilder)
Användarvisningsbild
av Severin
CarMan skrev:det stämmer ialla fall inte.
vad har du för service intervall på S80 ?
(du behöver inte lägga ut bilder)
Kollade lite snabbt nu och det skiljer mellan -99 och -00, vilket motor och årsmodell ska jag kolla upp?
Användarvisningsbild
av CarMan
Jag ar bara nyfiken på vad ditt program satte för intervall på S80 oavsett motor.
S80 är en P2 bil Alla p2 bilar har alltid haft 2000 mila service, med start på 2000 mil. (det skiljer inte mallan årsmodellerna på S80)
V70N är också en P2 bil

men om du orkar så kan du ju slå både en 99 & en 00:a, ta vilken motor som helst
Användarvisningsbild
av Severin
CarMan skrev:Jag ar bara nyfiken på vad ditt program satte för intervall på S80 oavsett motor.
S80 är en P2 bil Alla p2 bilar har alltid haft 2000 mila service, med start på 2000 mil. (det skiljer inte mallan årsmodellerna på S80)
V70N är också en P2 bil

men om du orkar så kan du ju slå både en 99 & en 00:a, ta vilken motor som helst

B5244s-99 1500 mils int

B5244s-00 2000mils int med början på 1000
Användarvisningsbild
av CarMan
ja det är uppen barligen nått fel i ditt program.
Inten P2:a har haft 1500 mils service.

vad har du för verson på VADIS ?

Service protokollen volvo handeln andvänder kommer från Tacdis, så det kan ju vara en bugg ingen har raporterat. det är ialla fall fel, det råder det ingen tvivel om.
Volvo xc60 2012-

Större chans att få svar om du frå[…]

Det enda relativt säkra motorvalet är 5-[…]

Visa din semesterbil(d)

Kul med Wien. Lagom varmt där nu? Blir det e[…]

Det är ecm och cem som tappat synkroniseringe[…]