Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av vnet
jag har ett par NBB alpha, kostar nästan ingenting och ger ett bra ljus fullt jämförbart med dubbelt så dyra från Bosch och Hella. Vad gäller halvljus så hade jag osram silverstar i ett tag men tröttnade på att de gick sönder ofta men de lyser bra..
av stråle
Dessa xenonkomverteringar är ett vansinne.. visst det lyser säkert jättebra men insatserna är inte anpassade för det vilket gör att det bländar något vansinnigt när man sitter och kör lastbil.. tänk på det när ni möter/kör om en lastbil.. Det är som solen i backspeglarna..
Användarvisningsbild
av Severin
stråle skrev:Dessa xenonkomverteringar är ett vansinne.. visst det lyser säkert jättebra men insatserna är inte anpassade för det vilket gör att det bländar något vansinnigt när man sitter och kör lastbil.. tänk på det när ni möter/kör om en lastbil.. Det är som solen i backspeglarna..
Inte min bil iaf, bländar inte ett dugg och absolut inte från lastbilen
av sssljo
Håller på att med installation av 2 st bosch rallye med xenon. Hör av mig med resultat.
av stråle
Menar inte att alla bländar.. Men vissa bländar till vansinne Märker det mest i lastbilen om det nu beror på att man sitter ett par meter högre upp inte vet jag..
Användarvisningsbild
av Severin
stråle skrev:Menar inte att alla bländar.. Men vissa bländar till vansinne Märker det mest i lastbilen om det nu beror på att man sitter ett par meter högre upp inte vet jag..
Fast jag tycker ju att det borde blända mindre när man sitter högre upp, för om man tittar in i strålkastarn så bländar det inte om du står men om du sätter dig på huk så bländar det
Vårda v90 2025

Underredsbehandling (och självklart hå[…]

"omlackering av bilens tak och riktning av f&[…]

Värme i kupén laddhybrid

Om man endast får varmluft in i kupén[…]

Optimering

har labbat med boxar förr i tiden och kan s&a[…]