- lör 03 jan 2009, 11:54
Men om tempmätaren inte är på normal arbetstemp vid ovan angiven temperatur (över 0 grader förstår jag det som) så är det ett termostat som fastnat i öppet läge.
Faxe73 skrev:Hej alla glada har ett tråkigt problem som någon kanske har en lösning på.Ok jättebra med kåpa då.
Har en V40 T4 -00 med 2 zons klimat men får ingen värme.
Temp mätare i bilen går väldigt sakta upp men när den ligger på stadig värme i motorn så kommer det bara fis ljummet oavsett om jag sätter värme reglaget på max.
Sen har jag för "bra" kylning märker att vid hastigheter över 100 så sjunker temp givaren drastiskt. Provade fenomenet en sen kväll och det går att få ner mätaren i noll läge när man trycker lite "extra" på gasen.
Har läst att man kan sätta i en kåpa vid luft intaget vid grillen men dock bara vid 0 grader och under eller?
Bilen är ny servad och alla filter och vätskor är bytta.
Känns som om det är stopp någonstans för det blåser klent oxå men det är tydligen "normalt" för v40.
Tacksam för alla förslag.
Freddan
Men om tempmätaren inte är på normal arbetstemp vid ovan angiven temperatur (över 0 grader förstår jag det som) så är det ett termostat som fastnat i öppet läge.