Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av riha
Ja, eller så borde leverantören inse att de gör skitfläktar ohc förbättra sin kvalité.
Användarvisningsbild
av LeifA
Min fläkt låter också, någon här som kommit på något för att få tyst på den?
Verkar mycket jobb att byta den.
av III
Vet inte hur man kommer åt den på dessa bilar men på min förra s60 löstes detta enkelt genom att ta loss den och spraya in grafit eller om det var teflonolja i lagerna. Det inre är svårt att nå men vinkla motorn och spraya rikligt. Förra bilen höll tyst över tio tusen mil efter det ingreppet. På den satt moror och själva fläkten med bajonettfattning. Allt som allt tog det nog bara någon timma. Prövade samma på en gammal 240 en gång i tiden men där var ju bilen byggd runt fläkten och då sprutade jag olja rätt in i motorn där jag kom åt. Funkade bra det med.
av Yaniz
Primus skrev:Jag har skrivuit om detta problem tidigare. jag har alltså detta problem i min bil. Lämnade in till verkstad. Inte hörde de något.. :( När jag hämtade bilen så tog vi en längre provtur utan minsta gnissel.. :evil: .
Dagen efter återkom missljudet.. :evil: :evil: :evil: . Nu har jag inte haft tid och ork att åka tillbaka. Dessutom påstod jag att det troligen inte var ett okänt fel men icke sa nicke. Det hade de ALDRIG hört talas om.
När jag var inne hos den lokale Volvoåterförsäljaren och klagade på min bedrövligt uppspruckna T-tecklädsel, hävdades det att de ALDRIG hört talas om att denna klädsel uppvisat tendenser i form av sprickor, trots att varenda jävla Volvo med T-tecklädsel är lika uppsrucken som en förstföderska. Det är uppenbart att de betraktar Volvoägare vara tappade bakom en vagn.
av Rage
Har en kvitteande fläkt med. Dock inte alltid utan verkar uppstå när det är ca 5 grader eller kallare ute. Enda kösningen hittils jag kommit på är att manuellt dra upp varvet på den till ganska högt och det tar bort ljudet. Dock är man ju i te sugen på att alltid köra runt så.

Som tur är står jag till 99% i varmgarage så slipper för det mesta ljudet.

Jag hade motsvarande problem en gång i tiden[…]

Personen jag spontanköpte min XC90 D5 av k&ou[…]

Reparationshandbok

När jag söker efter reparationshandb&oum[…]

Elpriset

Ungefär som när Amazon säljer LED-[…]