DogWalker skrev:may77 skrev:Jag kan numera tycka att motoralternativ (bensin/E85 vs. diesel) kan räknas in som "tillbehör" då man har lite olika att välja mellan...
För ett par dagar sedan var helt säker på att det var just en flexifuel jag skulle ha men efter att ha läst era kommentarer så har jag börjat fundera på diesel.
Är det någon som vet om det kan löna sig att ta div. extra tillval -förutom summum (-någon som nämde teknikpaket med ABL, High P. stereo, Keyless drive för 9900) när man sedan ska sälja bilen om ett par år eller så?
MVH/
May
High Performance valde jag genom ändring. Hade först tagit det billligare alternativet Performance, men då klarar stereon inte mp3 och vma filer. Keyless drive låter ju så klart både läckert och frestande, men för nästan 10 000 kr skulle jag nog lägga de pengarna på något annat. Men på vad vet jag faktiskt inte. :) Jo förresten, solfilm kanske då och det kostar väl upp till 5000.
Om du väljer en diesel så följer det med en dieselvärmare med tidur, men dock inte el motorvärmare. Kanske lägga en slant på att lägga till el motorvärmare också då som kan vara bra om man har elstolpe hemma eller på jobbet.
DogWalker :-~
EDIT: Ser att Fidde har ett teknikpaket för 10 000kr, så mitt tyckande blev lite fel...

gällande Keyless drive=10 000.