Bilstereo, DVD, GPS mm...Tips och trix…ej modellspecifik

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av VS60
NCR skrev: Jag tror inte att det spelar nån roll vad folk svarar.
För dig kanske gör det inte mig för mig, spelar en vis roll.
NCR skrev: Du har redan bestämt dig för att din Mio är kass och inget i världen kan få dig att ändra uppfattning.
Ja, jag tycker fortfarande att Mio är kass, och inte bara jag, leta ute på nätet så hittar du fler som tycker som jag, inte bara vanliga användare utan experter.
NCR skrev: Dina "argument" är minst sagt lösa och verkar mest handla om användarfel.
Det är vad du tycker, skulle vara mio någonting att ha, skulle jag aldrig skriva det jag skrev, och jag står för det jag skrev
NCR skrev: Jag tycker som sagt att du skall byta ut enheten och välja en annan om du inte klarar av att hantera den.
Byta, jag inte äns använder mio, varför ska jag byta? Jag hittar ganska bra utan gps och inte bara i Sverige utan i öviga Europa. Yrkes vana vet du.
Klara att hantera, där fick du mig att skratta :D . Jag gick ut treåriga gymnasium TE (Teknikprogrammet), kanske du undrar varför jag yrkesförare, ja farfar var det, fick chans att uppdatera körkort, tåg alla kategori som finns att ta, fick sommarjobb och fastnade för jobbet.

Alla har tendens att försvara det man äger: bil, olika prylar osv. I detta fall gällde Mio 168, som jag lyckas också äga, skulle den vara så bra som du tycker och säger, skulle jag aldrig skiva någonting dålig om den , men pga att den inte värd verken vad den kostar eller tiden man skriver inlägg tycker jag att vi avslutar denna diskussion som inte kommer att leda någonstans. Alla har rätt om sin osikt, och jag tycker att jag har också det.

Volvo S 60 – 02 170 HK / AUT
av NCR
VS60 skrev:
NCR skrev: Jag tror inte att det spelar nån roll vad folk svarar.
För dig kanske gör det inte mig för mig, spelar en vis roll.
NCR skrev: Du har redan bestämt dig för att din Mio är kass och inget i världen kan få dig att ändra uppfattning.
Ja, jag tycker fortfarande att Mio är kass, och inte bara jag, leta ute på nätet så hittar du fler som tycker som jag, inte bara vanliga användare utan experter.
NCR skrev: Dina "argument" är minst sagt lösa och verkar mest handla om användarfel.
Det är vad du tycker, skulle vara mio någonting att ha, skulle jag aldrig skriva det jag skrev, och jag står för det jag skrev
NCR skrev: Jag tycker som sagt att du skall byta ut enheten och välja en annan om du inte klarar av att hantera den.
Byta, jag inte äns använder mio, varför ska jag byta? Jag hittar ganska bra utan gps och inte bara i Sverige utan i öviga Europa. Yrkes vana vet du.
Klara att hantera, där fick du mig att skratta :D . Jag gick ut treåriga gymnasium TE (Teknikprogrammet), kanske du undrar varför jag yrkesförare, ja farfar var det, fick chans att uppdatera körkort, tåg alla kategori som finns att ta, fick sommarjobb och fastnade för jobbet.

Alla har tendens att försvara det man äger: bil, olika prylar osv. I detta fall gällde Mio 168, som jag lyckas också äga, skulle den vara så bra som du tycker och säger, skulle jag aldrig skiva någonting dålig om den , men pga att den inte värd verken vad den kostar eller tiden man skriver inlägg tycker jag att vi avslutar denna diskussion som inte kommer att leda någonstans. Alla har rätt om sin osikt, och jag tycker att jag har också det.

Nej, jag undrar faktiskt inte ett dugg varför du jobbar som yrkesförare eller tvivlar på att du har gått en treårig utbildning, eller på din förmåga att skriva sammanhängande, förståliga & rättstavade meningar, för som du säger, alla har rätt till sin osikt. :)
Användarvisningsbild
av ufriman
Man får vad man betalar för.

VS60 Kanske en jordglob är lättare att navigera med? :lol:
snabb (inga uppstarts problem), strömlös (inga batterier behövs), Tekniklös (vemsom helst kan använda den), Tålig (Inga repor)

Skämt o sido
alla har vi våra favoriter , för en del passar tekniken en del inte hoppas du gör det val som passar dig.
av Noodles
VS60 skrev:Till Teemu och Noodles
Hittar era gps
Rimbo
Almunge
Storvreta
Malmköping ???

Min Mio 168, gör inte det.

Hittade samtliga. :)
Användarvisningsbild
av VS60
ufriman skrev:Man får vad man betalar för.

VS60 Kanske en jordglob är lättare att navigera med? :lol:
snabb (inga uppstarts problem), strömlös (inga batterier behövs), Tekniklös (vemsom helst kan använda den), Tålig (Inga repor)

Skämt o sido
alla har vi våra favoriter , för en del passar tekniken en del inte hoppas du gör det val som passar dig.
Ja, det har du rätt i +100%, man får det vad man bettalar för. Ingenting är gratis nu för tiden och aldrig varit det, även om det är gratis så ligger någonting bakom, som gör det senare till dubbel så mycket. När jag köpte mio kostade den mig 4990 :-, och det inte så biligt, förstås man få räkna med, att då var det nyhet, handdata med windows as + inbyggd gps.
Personligen behöver jag inte någon gps, för att jag klarar mig ganska bra utan den.

Jordglob, det är någonting jag kommer att tänka på låter ganska intressant, nu mera har jag lite liknade variant 3 böcker, runt 2000 sidor.
1 Sveriges atlas
2 Europas atlas
3 man kan kalla det för värld atlas fast saknar den lite kartor.

Tekniken, vad ska man göra nu utan den, jag brukar alltid vara nöjd med det jag köper, förstås jag läser en del, båda experts och vanliga användares åsikt och betyg om produkten, samt massa tester innan jag går och köper. Vad det gäller mio, kan jag säga att det var lite spontan köp. Gick förbi butiken, va, köpte.

Att ha gps i bilen ganska praktiskt oavsett om man väg kungligt eller inte.
Vilken gps skulle jag behöva? Det väll inte så svårt att gissa.

1 den som tål lite mer, med ganska bra mottagare, med bettydlig mer ortnamn, liten smidig som mio, lat att tar med sig, skulle vara stor + om man hade windows os, så kan man använda njutiga program som axel, påminnelse osv.

2 komma hem koppla till data, uppdatera, inte vanligt uppdatering som helst utan, aktuell uppdatering, som väg arbete, risk för kö vid så tiden, dålig väglag osv

3 att skriva in för beräkningen längd som i mitt fall 25,25 meter höjd 4,20 och vikt låt oss säga 50 ton, och låta gps räkna ut vägen. Så slipper man göra små fel så fort man kommer till okänd ort.

Punkt 1 går att hitta, vad det gäller punkt 2,3 hört talas att man användes sån teknik i USA bland yrkesförare. Om det är sant eller ej, vet jag inte.

Användarvisningsbild
av ufriman
VS60 skrev:
2 komma hem koppla till data, uppdatera, inte vanligt uppdatering som helst utan, aktuell uppdatering, som väg arbete, risk för kö vid så tiden, dålig väglag osv
Det fiins ett flertal olika program o enheter som fixar detta ex Navigon med trafik transponder (GPRS-modul) TomTom med trafik, Wayfinder osv

Dessa program o enheter bygger på att man prenumerar på infon med en gprs koppling direkt i bilen/lastbilen
av Frigge
Jag har inte vid ett enda tillfälle tappat signalen på min Mio. Personligen uppskattar jag dess format som gör att man utan problem kan ta med sig den i en byxficka om det är så, skärmen är väl som på alla andra handdatorer repkänslig om man inte skyddar den.

/Fredrik
3G släcks

De flesta SIM-kort fungerar idag på alla ope[…]

Trasig Renault Scenic

Varit ute och grejat lite idag också. Kö[…]

Vad är det för bil???

Inkörning av ny V60 T6 2026

Vi bilägare skriver 2025-05-05 följande:[…]