Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Tomas88
Jo visst jag ser det också som att de drar ungefär samma, men jag tycker att S40 140 hk borde dra mindre än en 850 med 170hk vilket den tydligen inte gör.

Angående siffrorna från konsumentverket. Går inte de på tillverkarens uppgift? Eller på någon sån där eu-test eller vad de nu heter?
Användarvisningsbild
av Tomas88
Jag var föressten och kollade på Audi A4 an tidigare i dag som jag skrev om innan. Alltså denna: http://www.blocket.se/vi/15820076.htm?ca=21_s

Bilen verkade bra servad och så men den var jäkligt sänkt och det verkade lite jobbigt om man som jag kör på grusvägar ibland. Sen var det lite ytrost i skärmkanterna. Därför försökte jag få ner den till 35 000 i stället för 39 000. Men det vägrade han tvärt och han kom inte ens med ett förslag på något däremellan så jag sa att då får de nog va.

Så än så länge kör jag Volvo 240 :)
Användarvisningsbild
av Tomas88
Nej inte en sån men (hoppas jag inte blir utstött från forumet nu) jag har börjat fundera på en Saab 9-3 http://www.blocket.se/vi/15871187.htm?ca=21_s
Jag tycker dessa står väldigt lågt i pris. Sen har de ju väl kamkedja också? Och vad jag sett har de kanska bra resultat på besigtningen också.
Användarvisningsbild
av Nexus
Tomas88 skrev:Nej inte en sån men (hoppas jag inte blir utstött från forumet nu) jag har börjat fundera på en Saab 9-3 http://www.blocket.se/vi/15871187.htm?ca=21_s
Jag tycker dessa står väldigt lågt i pris. Sen har de ju väl kamkedja också? Och vad jag sett har de kanska bra resultat på besigtningen också.
då kan du köpa syrrans 9-3 -00 knapt 8000 mil fullservad sänkt evo-vinge dubla mätarhållare solarplexus toning usa blink mm
Användarvisningsbild
av Tomas88
grammse skrev:
Tomas88 skrev:Nej inte en sån men (hoppas jag inte blir utstött från forumet nu) jag har börjat fundera på en Saab 9-3 http://www.blocket.se/vi/15871187.htm?ca=21_s
då kan du köpa syrrans 9-3 -00 knapt 8000 mil fullservad sänkt evo-vinge dubla mätarhållare solarplexus toning usa blink mm
Jaså är den till salu då? Motor? Utrustning? Färg, Pris? och var finns den?

Jag var och kollade på Saaben som jag länkade till. Men de var en del fel. Det var ganska många lackskador, spricka i spoilern, rost mellan baklucka och vinge, displayen till färddatorn var kass, bilen var chippad och batteriet var kasst. Bilen gick ryckigt när man accelererade ibland vilket berodde på chippningen sa försäljaren, men de skulle han fixa, han skulle fixa ett annat batteri också men de andra sakerna var han mer tveksam till att göra nåt åt.
av DDD
Jag skulle rekomendera sig att söka efter en 944/945 av årm 96-98.
Användarvisningsbild
av Tomas88
Nja har väl funderat lite på det men jag tycker 940 känns lite klumpig och den är ju direkt inte så pigg. Nu har jag visserligen inte provkört någon av turboversionerna men mina föräldrar har en 940 från 93 och det jag bla irriterar mig på är att bakänden är så hög, man ser dåligt när man backar och skall parkera.

Men man kanske skulle provköra en.
Användarvisningsbild
av Nexus
Tomas88 skrev:
grammse skrev:
Jaså är den till salu då? Motor? Utrustning? Färg, Pris? och var finns den?

Det sitter aero motorn i den på 205 hk. Svart är bilen, bild kan jag ordna ,medföljer "nya" 16" dubbdäck på orginal alu och 19" sommarhjul med bra mönster. motorvärmare med kupe uttag, se paket elhissar,speglar,farthållare,larm,ecc ,sen är det lite lull-lull med silver panel monterad i bilen.Öppet luftfilter från speedpart. Nylingen besiktigad med en anmärkning löst sittande batteri *åtgärdat* ej ombesikt på det.
bilen finns i e-tuna 65000:- p o k. Går kanon bra ,bra klipp i motorn :D Ej chippad!!!
Säljes p g a att de har fått barn och har köpt en Audi A4 avant quattro.
Användarvisningsbild
av Janne3
Kan säga vissa saker om Saab 9-3 Min fru köpte en 01:a i höstas . Svart o fin , bra bil för pengarna , finns vissa nackdelar rätt trång i baksätet ,om ni inte är dvärgar som sitter fram ,samt att saab har haft stora problem med vehusventilation ,har vi fått erfara i alla fall , annars pigg o kul bil :-)-)
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 10

Har precis bytt tomgångsventilen men inte te[…]

Tysta sommardäck V90

Enligt volvo cars så kan man få proble[…]

Ny stereo i min s40 2004

@nizzan ,

Köpråd volvo s60 t5