Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av *pettson*
Sparkz skrev:214 impulsgivare var det väl, inte 314 kamaxelgivare? impulsgivaren sitter lite längre ner och läser på kanten på svänghjulet.
:oops: Fel av mej.. tänkte inte ens på vad det var för kod när jag skrev.. visst var det 2-1-4 impulsgivaren.. alltså vevaxelgivaren..tur du kikade.. :-)-)
ok men jag fick ett mycke större fel igår var ute och körde med den hadde precis bytt spindelled tror jag det heter som sitter på undre länkarm ialla fall så lossna den ifrån hjulet med följd av att inre drivknuten hoppa ut.
Hadde glömt att dragit åt bulten som spänner åt spindelleden. Så bra var "supermekarn". Så till alla som håller på kolla hellre en o två gånger för mycket än en gång för lite så att allt sitter fast,det kommer jag att göra hädanefter
Så nu lämmna jag den till svärfar som har verkstad kan inte hålla på i tjäl lossningen som jag har på gården. :evil: :evil:
Kunde faktiskt ha gått illa om kärringen o ungarna kört den på lite större väg än vad jag var på.
Jag bytte kammaxel givaren och den sluta att knacka i insprutaren som det hadde gjort förut kan det ha med givaren att göra?
A6
2.1.4 Impulsgivarsignal saknas sporadiskt
1.2.3 Motortempratur från bränslestyrenhet saknas eller är felaktig
1.3.1 impulsgivarsignal saknas

varför kan jag ine radera felkoderna har tryckt in knappen drygt 5 sek lampan tändes o slocknade ca 4sek lyste den tryckte igen 5sek och lampan tändes o släckte men felkoderna var kvar.
tacksam för svar
lars
nu har det gått ca 2timmar sedan jag tog bort minuspolen men den hadde inte tappat något minne så då provade jag att trycka först 5sek sen när lampan tändes så fick det gå ca 3 sek men lampan lös fortfarande då tryckte jag igen i ca 5sek o vips så var dom borta sen ut o provkörde sen in o kolla felkoder 1.1.1 :-)-) :-)-)
så det var tydligen gammla felkoder som låg o spöka
tack för svaren :D :D

Classic som Volvo erbjuder för 2995:- &aum[…]

Tyvärr hittar jag ingen svensk sida som s&aum[…]

Tysta sommardäck V90

Så du rekommenderar ett däck för […]

Smart energifördelning hybrid

Dom har inte riktigt lyckats med den funktionen ha[…]