Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av perhall
Men var inte Business mer omfattande än Kinetic? Business innehöll väl t ex larm, laminerade sidorutor, avbländbar backspegel...?
Användarvisningsbild
av MathiasS
Ok, då var saken utredd för min del....

Detta är en av de bilar jag tittat på:

http://data.bytbil.com/carinfo.cgi?id=B ... meijersbil

Bilen finns även på Blocket. I båda fallen anges "Business plus".

Att det inte fanns elstol på bilen kan man se på bilderna. Jag frågade bilfirman om den hade xenonljus vilket den hade. Enligt ursprungliga pappren var det också en Business+ utrustad bil.

Idag tittade jag på bilen. Elstol saknas, Xenon saknas, infällbara sidospeglar saknas. Dvs, detta är INTE en business+ utrustad bil. Den är grundutrustad och utöver det har den även integrerad telefon.

Av en händelse råkade jag prata med ägaren till bilen (bilen säljs nu på uppdrag av Meijers bil) och ägaren berättade att bilen blivit påkörd av en buss. När jag sedan pratade med Meijers bil frågade jag om bilen varit krockad eller hade några tecken på det. Svaret var att man inte hade någon sådan uppgift och att det inte fanns något som tydde på det, dock fanns det ett skrapmärke på bakre hasplåten. Öppnar man bakdörrarna ser man tydliga lackskarvar på båda sidorna, så det kan inte undgå någon att bilen lackats om. Varför försöker man mörka något så uppenbart? Varför säger man att bilen har xenonlampor när den inte har det? Varför säger man att det står i pappren att bilen är b+ utrustad när den bevisligen inte är det?

Skicket på bilen är i övrigt mycket bra. Inga repor eller annat vad jag kunde se i garagebelysningen, även fin invändigt. Jag gissar att den går att få loss för betydligt mindre än vad som nu begärs.

Trust no one.
av conZair
Spontant skulle jag aldrig köpa en sådan bil... om man ljunger om så mycket så kan de ljuga om allt annat också... det är lite det intrycket jag får, tråkigt tycker jag
Användarvisningsbild
av MathiasS
conZair skrev:Spontant skulle jag aldrig köpa en sådan bil... om man ljunger om så mycket så kan de ljuga om allt annat också... det är lite det intrycket jag får, tråkigt tycker jag
Eftersom jag även haft kontakt med ägaren till bilen och där fått lite bakgrundsinfo + tittat på skicket på bilen så tror jag ändå att bilen som sådan är ett bra eller mycket bra köp. Meijers Bil däremot, kommer jag aldrig ha kontakt med igen - bluff och båg raktigenom.

Där är något som är tokeri p[…]

Elpriset

Jag har sett hur mycket abonnemangskostnaden till […]

gummilist

Hade tidigare en V60 MY20 under lite mer än e[…]

Däck dimensioner

15 tums 65or har mindre diameter än 17 tums 4[…]