Ok, då var saken utredd för min del....
Detta är en av de bilar jag tittat på:
http://data.bytbil.com/carinfo.cgi?id=B ... meijersbil
Bilen finns även på Blocket. I båda fallen anges "Business plus".
Att det inte fanns elstol på bilen kan man se på bilderna. Jag frågade bilfirman om den hade xenonljus vilket den hade. Enligt ursprungliga pappren var det också en Business+ utrustad bil.
Idag tittade jag på bilen. Elstol saknas, Xenon saknas, infällbara sidospeglar saknas. Dvs, detta är INTE en business+ utrustad bil. Den är grundutrustad och utöver det har den även integrerad telefon.
Av en händelse råkade jag prata med ägaren till bilen (bilen säljs nu på uppdrag av Meijers bil) och ägaren berättade att bilen blivit påkörd av en buss. När jag sedan pratade med Meijers bil frågade jag om bilen varit krockad eller hade några tecken på det. Svaret var att man inte hade någon sådan uppgift och att det inte fanns något som tydde på det, dock fanns det ett skrapmärke på bakre hasplåten. Öppnar man bakdörrarna ser man tydliga lackskarvar på båda sidorna, så det kan inte undgå någon att bilen lackats om. Varför försöker man mörka något så uppenbart? Varför säger man att bilen har xenonlampor när den inte har det? Varför säger man att det står i pappren att bilen är b+ utrustad när den bevisligen inte är det?
Skicket på bilen är i övrigt mycket bra. Inga repor eller annat vad jag kunde se i garagebelysningen, även fin invändigt. Jag gissar att den går att få loss för betydligt mindre än vad som nu begärs.
Trust no one.