Volvo 240 & 260, 340 & 360 samt 440, 460 & 480 relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av vetten
Ja det kan vara rätt :shock: Men :shock: varför inte borra ur fanskapet på en gång :twisted: Börja med en liten borr och öka sen lite itaget ;-// Det brukar funka och eftersom det inte är några gängor som kan ta skada så är det ju ingen större fara :shock: jag brukar alltid när jag måste borra ur en bult börja med att försöka göra ett ordentligt körnslag i mitten eller så gått det går där jag ska börja och sen alltid göra första borrningen med en centrumborr, en sån man har i metallsvarven, dom är stenhårda (härdade) och korta och har en borrskärning som är ganska optimalt att börja med. Sen är det som sagt bara att börja med en ganska liten borr typ 4mm MEN :shock: var försiktig så att den inte går av och blir sittande i hålet för då blir det mycket svårare :-O) försök att ha så kort borr som möjligt med smala borrar, sätt in den långt i chucken så minskar du risken :roll: och om den inte lossnar när du borrat ur så mycket du kan, ja då får du ta till :twisted: Våld :twisted: tung hammare och drivdon så ska den väl ge sej till sist :wink:
Användarvisningsbild
av Nebu
Trist :(
Hur länge tog det innan du fick nog?
Inte för att jag behöver en till bil, men vad begär du för bilen?
Lika bra å låta någon annan ta hand om din lilla Volvo så du kan koncentrera dig på Simcan :D
av ZeoN
Totalt sett så efter att detta skett så fick jag nog för ett par månader sedan men jag har ihärdigt bitigt mig kvar , brukar inte vara den som ger upp utan brukar fica allt tillslut men som sagt jag har mer behov att lägga arbetet på simcan....

vad är den värd ?
23000mil
full service bok
nytt tändsystem
olja,filter osv bytt.
sommardäck alu orginal + dubb vinter
blå metallic
kan ordna lite foto om du vill.....
3-4 ? la den på eniro för 4500:- men 3 ?
Motorn tappar kraft och dör.

Ja motorlampan har tänds några gå[…]

Där är något som är tokeri p[…]

Elpriset

Jag har sett hur mycket abonnemangskostnaden till […]

gummilist

Hade tidigare en V60 MY20 under lite mer än e[…]