- sön 24 feb 2008, 00:26
Ja det kan vara rätt :shock: Men :shock: varför inte borra ur fanskapet på en gång :twisted: Börja med en liten borr och öka sen lite itaget ;-// Det brukar funka och eftersom det inte är några gängor som kan ta skada så är det ju ingen större fara :shock: jag brukar alltid när jag måste borra ur en bult börja med att försöka göra ett ordentligt körnslag i mitten eller så gått det går där jag ska börja och sen alltid göra första borrningen med en centrumborr, en sån man har i metallsvarven, dom är stenhårda (härdade) och korta och har en borrskärning som är ganska optimalt att börja med. Sen är det som sagt bara att börja med en ganska liten borr typ 4mm MEN :shock: var försiktig så att den inte går av och blir sittande i hålet för då blir det mycket svårare :-O) försök att ha så kort borr som möjligt med smala borrar, sätt in den långt i chucken så minskar du risken :roll: och om den inte lossnar när du borrat ur så mycket du kan, ja då får du ta till :twisted: Våld :twisted: tung hammare och drivdon så ska den väl ge sej till sist 

HaDe
vetten
Det är aldrig för sent att ge upp "ELLER"
vetten
Det är aldrig för sent att ge upp "ELLER"