Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

*pettson* skrev:
grammse skrev:
*pettson* skrev:Om, du tar isär det så kan du med gott samvete fetta in det och dra åt det igen med angivet moment. Det ska inte låta ett dugg.. Volvo använder fettmetoden på lika många verkstäder som använder lim metoden. Ta isär det hela och fetta in på din knut. Ta särskilt ytan som är efter splinesen alltså hela stora anliggningsytan på knuten gentemot lagret. Vet inte hur jag bäst ska förklara det hela.. men görs det rätt slipper du klickljuden.. jag har gjort det med några hundra 850s...
Vet inte heller hur jag får in en bild här så..
okej my misstake :oops: visste inte att man kunde välja fetta in eller limma. Då måste ju fetta in vara att föredra . Och då är det kopparpasta som gäller om jag har fattat det rätt?
*pettson* jag behöver ej bild så dum är jag inte :wink: förstår exakt vad du menar var bara osäker på om fetta in kunde ersätta limning :!:
Ja alltså.. fett tar bort ljudet..(symtomet) Lim tar bort orsaken.. Men eftersom orsaken inte är farlig så.. är det ju oljudet man jagar.
Tack *pettson* och ja det är oljudet jag vill få bort :D
V60 sliter däck bak

Är i samma sits....de sliter insida bak! Ve[…]

Nya Volvo XC70 PHEV

En förbränningsmotor och 3st elmotorer, […]

Har beställt en ny nedre knut, hoppas på[…]

Generator laddar ej batteriet

Säker på att det inte är en anslut[…]