Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av wissel
newbie skrev:Hej! Jag hittade inget i denna tråd om mitt eget problem så här kommer en förhoppningsvis förståelig beskrivning :|
Jag kan ljustuta men när jag vill ha helljus på hela tiden så fungerar det inte. Det känns som att spaken inte fastnar i helljusläge. Jag tvingas hålla i spaken hela tiden medan jag kör o det kan vara lite jobbigt när man ska svänga o sånt... ?:-/
Kan det vara fel på själva spaken eller har jag glömt vad det är som är helljusläge för spaken? (Ni kan ju inte veta om jag glömt nåt, ... hmmm) Jag har testat många ggr men det funkar inte. Kan det vara en elektrisk grej, typ kopplingsfel? :shock:
Bilen ska snart in på service så där fixar man det säkert men jag vill vara lite förberedd på priset... :shock:
Tack på förhand.
Min spak beter sig som din när ljusknappen står på 0 men om jag vrider på Ljuset 1 så ändrar spaken betende till "normal". :-O) :-)-)
av noclean
hej har samma fel på min V70 -01 fråga här på forumet för ett par år sen o fick då svaret att det kunde va programvaran som va så då min bil e import, fråga aven meken på verkstan jag åker till o han trodde de va fel i spaken asså byte tror de va runt 1500-2000 inte riktigt säker. men jag kör fortfarande omkring me problemet :D

Givaren sitter fastskruvad på kontaktrullen.[…]

Airbag

Hur åtgärdar man det?

Demontering kromlist

Med hjälp av fiskben, falsben, brytspak, plas[…]

Jag får testa. Är det normalt att ski[…]