Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Gregor
Hej!

Angående vatten försvinner. Nu har jag kört med bilen i flera dagar och eftersom jag kör lungt så verkar den vara ok men

Men jag har börjat misstänka att vattenpumpen samt termostaten? Vad säger Ni???? är mina misstankar helt fel tycker Ni???

Vad händer när teromstaten lägger av???? och 'r det möjligt att vattnet kan försvinna vid vattenpumpen???
av CuteStoffe
åk till volvo så kollar dom så att topp packningen inte har gått, det gör dom med en vätska genom vatten behållaren. tar bara ett par min..
gjorde det precis på min bil men visade sig att det inte var bara packningen som hade gått utan en spricka i blocket till 5:ans cylinder..

hade exakt samma fel som dej men efter ett par månader så börja det komma vatten i oljan..

V70N 2.4T 01:a
av TerSve
Kan det inte vara så att det kommer in kompressionstryck in i kylsystemet. Dvs att tex toppackning är trasig. Man kan väl mäta CO2-halten i kylsystemet.(Eller var det CO-halten??)
Förstärkt kamrem

Antar att det är en sån här Gates […]

Volvo V50 "Mr White"

Stort lyft, speciellt damasken. Tänk att s&a[…]

Bensinpump till B27A 1978?

Det nummer som du fått av honom är till[…]

Låscylinder

Kan det vara så att förra ägaren h[…]