Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Lilja
Martin A skrev:Jag tackar för alla inputs och medger att jag får göra en pudel. Jag har nu kollat lite mer nogrant och det är faktiskt så att laddningslampan, ja ingen lampa utom bältesvarningen, inte lyser när man drar på tändningen.

Då lutar det ju åt att det är vajsing på kablage någonstans mellan generator och batteri precis som de första förslagen var inne på. Jag ska ta era tips och instruktioner till hjälp och mäta lite. Sen får jag nog ta och lämna in bilen.

Så tack igen vi ser nu ljuset!
/Martin
Om laddningslampan lyser när du sätter på tändningen fast slocknar sen när du startat bilen är felet inte i kabeln mellan batteri och generator. Kan dock ha missförstått dig.
av Martin A
Ja, alltså den lyser inte. Den enda lampa som lyser när man vrider på tändningen är bältesvarnaren som blinkar.
/M
av Kena
Ska lysa många lampor när du vrider tändningen i läge 2, gör det inte det kanske du har fel i instrumentet eller kanske tändningslåset.
av Martin A
Okej, ibland lyste alla lampor som de skulle när man vred på tändningen ibland inte. Så till slut tröttnade jag och lämnade in bilen hos samma elmek som fixade kompisens bil, även rekomenderad från flera andra. Han kontrollmätte hit och dit och bytte ett kretskort för instrumentpanelen och en kabelmatta, 2900:- senare så verkar allt funka som det ska. Hoppas att det håller sig så. Tack för inputs.
/MA
Val av motorolja

De heter samma så då är det sa[…]

Hej! Ska försöka hålla det kortf[…]

Volvo V60 2014

Ja men då slipper man ju trycka på den[…]

EX60

First ride med Elbilsmagasinet https://www.youtub[…]